Hogyan NE veszítsd el a látogatókat, ha már becsalogattad őket a webáruházadba?
Mit tegyél, hogy a webáruházad látogatói ne szivárogjanak el csak úgy, vásárlás nélkül, akár egy lyukas vödörből az értékes víz? Hogyan maradj kapcsolatban azokkal a látogatókkal is, akik még nem állnak készen döntést hozni a vásárlásról? Ha webáruház tulajdonosként a versenyképesség és a profitabilitás megőrzése a célod, előbb-utóbb válaszokat kell találnod ezekre a kérdésekre. Most itt a kiváló alkalom!
#start-yellow#
Ez egy bevételnövelő tipp- és cikksorozat webshopoknak. Az előző részeket olvastad már? Itt találod:
- 1.rész: Asztalon hagyott pénz egy webshopnak, mégis kevesen nyúlnak érte.
- 2. rész: Foglalkozz többet a meglévő vevőiddel, mert náluk van a lehetséges profitod nagy része…
#end-yellow#
Ismert marketing szabály, a legtöbb webáruház mégis figyelmen kívül hagyja
Ismered a „Rule of 7” marketing szabályt? Lényege, hogy egy potenciális vevőnek legalább 7-szer kell találkoznia az ajánlatoddal, mire készen áll meghozni a vásárlási döntést. Ma ez a szám már inkább 7-9 alkalom, és csökkenni biztosan nem fog.
Bár gyakran emlegetett „marketing-igazság”-ról van szó, számos webshopnál még csak törekvéseket sem lehet megfigyelni az alkalmazására. Bízom benne, hogy a vállalkozásod az üdítő kivételek csoportját képviseli.
Bármennyire is szeretnéd, a látogatóid többsége nem fog rögtön az első alkalommal vásárolni a boltodban. Megérkeznek, körülnéznek, majd pedig – bizalom, elköteleződés, idő vagy egyéb faktor hiányában – vásárlás nélkül távoznak.
Ha nem nyúlsz utánuk, talán soha többé nem hallasz felőlük. Így viszont elveszik az addigi erőfeszítésed, amit a megszerzésükre fordítottál. Költséghatékony módot kell találnod arra, hogy újfent találkozhassanak az ajánlatoddal.
Pláne akkor, ha nem szeretnél újra és újra hirdetési büdzsét költeni ugyanannak a látogatónak a megszerzésére. Ha nem a Google és a Facebook, hanem a saját vállalkozásod bevételeit szeretnéd növelni, másfajta stratégiára lesz tehát szükséged.
Mi legyen azokkal, akik első alkalommal nem vásárolnak?
Tegyük fel, hogy ígéretes vevőjelölt érkezik a webáruházadba. Tetszik neki, amit lát, hajlik a vásárlásra, de nem kötelezte el magát 100%-ig. Ezen a ponton borítékolhatóan elveszítenéd őt…
- hacsak nem ugrik fel neki egy figyelemfelkeltő üzenet, amikor be akarja zárni az oldalt, vagy;
- ugyanez a felugró ablak megtalálhatja őt, miután eltöltött bizonyos időt az oldalon (az Optimonk kiváló lehetőség ennek megvalósítására, Shoprenter webáruházzal pláne!).
Sorolhatnám még az alternatívákat, de nem ez a lényeg.
Fontosabb maga a cél: megszerezni azoknak az elérhetőségét, akik még nem állnak készen a vásárlásra. Miért? Hogy kommunikálhass nekik a továbbiakban és a vásárlás irányába terelhesd őket.
Hogyan?
Tudatosan átgondolt email marketinggel, minimális anyagi vonzattal, kiemelt hatékonysággal.
Így szerezd meg a lehető legtöbb látogató elérhetőségét
Csali. Angolul lead magnet. Hányszor hallottál már róla? Ezt a csalit a látogató akkor kaphatja meg, ha cserébe megadja az email elérhetőségét.
Olvastál már a csaliról sok jó tanácsot máshol is?
Akkor miért nem hasznosítod őket?
Ha minél több látogató email címét be akarod gyűjteni, kínálj legalább akkora feltételezett értéket, mint amennyit kérsz.
Sajnos a hírlevelek és az email marketing hírnevén sokan ejtettek sebeket az elmúlt években. A legtöbben már rettegnek a levél-szeméttől, így többször meggondolják, hova iratkoznak fel. Az email elérhetőségüket nem adják meg csak úgy, a bizalmukért meg kell dolgozni.
Nincs ingyen ebéd, ahogy mondani szokás. De ha az értékadásra fókuszálsz, akkor nem jelenthet gondot az érték-léc megugrása. Pláne, ha a most következő tippeket megfogadod és beépíted a vállalkozásodba.
Milyen a tökéletes csali?
Tökéletes csali az, amit megcsinálsz, majd letesztelsz. Ezért „a kész jobb, mint a tökéletes” filozófiát követve dobd össze az elsőt mihamarabb, majd próbáld ki éles körülmények között:
- A látogató számára releváns információt tartalmaz.
- Érdekes instant megoldást jelent számára, tehát azonnali sikerélményt ad neki.
- Kapcsolódik a termékedhez.
- A formátumánál lényegesebb a tartalmi értéke: az email cím megadásáért kínált “feltételezett érték” a vevő fejében.
A megoldókulcs tehát a célközönséged ismeretében rejlik!
Amennyiben a felsoroltak mindegyike teljesül, akkor a következő lead magnet variációk rendszerint magas hatékonysági rátával működnek a webáruházaknál - kezdve az egyszerűbbtől, haladva az összetettebb felé:
- kedvezményes vásárlásra jogosító kuponkód, de csak ésszel történő árakció
- a terméked hasznosításához kapcsolódó e-book, csekklista, videó(sorozat);
- a használatot vagy a vásárlást megkönnyítő segédanyag;
- nyereményjáték;
- teszt vagy kvíz.
#start-yellow#
A fenti listát aszerint rendeztük sorba, hogy NEKED melyiket a LEGKÖNNYEBB létrehozni. De biztos érdekel az is, hogy melyik a LEGEREDMÉNYESEBB! Nos, talán nem meglepő, de a blogbejegyzés írásakor a teszt és a kvíz. Éppen ezért itt van pár további anyagunk a kvíz funnel létrehozásával kapcsolatban:
- Szerezz érdeklődőket és vágd meg a hirdetési költséget kvíz funellel
- A profik így csinálják: Szerezz úgy leadeket kvízzel, mint ezek az ügyfeleink
- Itt a kvíz funneled technikai alaprajza: egyértelmű építési lépésekkel
- Így építs lépésről-lépésre kvíz funnelt a SalesAutopilottal [videós útmutató]
#end-yellow#
Gyűjts tapasztalatot és fejleszd a csalidat, ne várj a csodára!
Hogyan tovább, miután megvan a látogatód email elérhetősége?
A következő feladatod annak az elérése, hogy a feliratkozó mihamarabb vásárlóvá váljon nálad. Ezt rendszeres, tudatos, értékadáson alapuló kommunikációval tudod a leghatásosabban elérni:
- készíts bemutatkozó email sorozatot a feliratkozóidnak;
- automatizáld ennek a kiküldését, hogy ne emailezgetéssel teljen mostantól minden napod;
- küldj rendszeresen hírlevelet az email listádnak.
#start-yellow#
Akcióterv
- A fentiek alapján dolgozz ki ötleteket arra vonatkozóan, hogy milyen csalival tudod megszerezni az oldalad látogatóinak email címét.
- Dolgozd ki a legígéretesebbnek tűnő csaliváltozatot. Nem baj, ha elsőre nem tökéletes. A lényeg, hogy mielőbb eljuss a kipróbálásig.
- Építs fel néhány lépéses üdvözlő email automatikát a feliratkozóknak. Inspirációként használd a Tudásbázisunkban megtalálható segédleteket.
- Kezdd el tesztelni a folyamatot legalább egy héten keresztül.
- Vizsgáld meg az eredményeket, keresd az optimalizálható pontokat.
Miután egy csaliterméked és a hozzá tartozó email automatika az elvárásaid szerint hozza a számokat, ezen felbuzdulva elkezdhetsz újabb vevőszerző mechanizmust építeni!
Ha mindehhez segítséget szeretnél:
1.) Próbáld ki a SalesAutopilot-ot ingyenes verzióban, ahol minden héten ajándék online tanácsadással segítünk, és minden kérdésedre válaszolunk. Szívügyünk a sikered, kísérünk a célig!
2.) Nézd meg a webshopoknak szóló Automatizált Vevőgyár online kurzusunkat itt!
#end-yellow#
Olvasd el a bevételnövelő cikksorozatunk következő részét is: Érdeklődőszerző automatizmus a webshopodnak, maximum 4 munkaóra alatt