Érdeklődő szerzés
5
perc
olvasási idő

Érdeklődőszerző automatizmus a webshopodnak, maximum 4 munkaóra alatt

Csepregi Balázs
SalesAutopilot – társtulajdonos, ügyvezető.
Publikálás dátuma:
2023-04-17

A webáruházak bántóan nagy többségénél a túlgondolás akadályozza meg az érdeklődőszerző automatizmusok létrehozását. Ha te is sok lépéses folyamatokban gondolkodsz, annak a mázsás terhével megfejelve, hogy elsőre tökéleteset akarsz alkotni, akkor most figyelj! A túlgondolás elhúzódó kivitelezést, halogatást, meg nem valósult projekteket szül. A cikkben ismertetett megközelítéssel viszont még lassabb munkatempó mellett is felépíthetsz egy működőképes érdeklődőszerző rendszert, kidolgozott csalival – 4 órán belül!

#start-yellow#

Ez egy bevételnövelő tipp- és cikksorozat webshopoknak. Az előző részeket olvastad már? Itt találod:

#end-yellow#

Paradigmaváltás, amivel megolajozhatod a webáruházad marketingjét.

Az itt ismertetett módszertan homlokegyenest eltér a webshopok többségénél alkalmazott rutintól. Cserébe sokkal eredményesebb, ráadásul a munkádat is megkönnyíti.

Ezért arra kérlek, hogy ne csak olvasd a cikket, de próbáld is ki a benne foglaltakat:

  • dolgozd ki a leírtak szerint az érdeklődőszerző folyamatodat a vállalkozásod számára – vezetlek végig a lépéseken;
  • gondolkozz egyszerű, de működőképes rendszerben, ahogyan itt mutatom egy konkrét példán;
  • értsd meg és fogadd el már most, hogy nem baj, ha elsőre nem lesz tökéletes;
  • tartsd fejben a legfontosabb célt, ami nem más, mint hogy mielőbb tesztelni tudd a folyamat eredményességét;
  • örülj az eredményeknek, és a tesztek alapján dönts, hogy tovább finomítod-e a rendszered.

Hogy átlásd a módszer lényegét, most rögtön megmutatom, nagyon egyszerűen, lépésről-lépésre.

1

1. lépés: Válassz csali ajánlatot!

/Becsült munkaidő: 15 perc/

Egy előző bejegyzésünkben olvashattad, hogy a tökéletes csali először is  releváns információt tartalmaz a célközönséged számára, instant, azonnali megoldást jelent nekik és kapcsolódik a termékedhez. A formátumánál lényegesebb a tartalma, vagyis egy könnyen elkészíthető változatban is tesztelheted a vonzerejét.

Hogyan láss neki a csali elkészítésének?

Elég, ha 3 ötletet felírsz magadnak és rögtön ki is választasz egyet belőlük, aminek a kidolgozása mellett elköteleződsz.

Mutatom a példát, amit én is most találok ki.

A fiktív példánk legyen egy babafejlesztő játékokat forgalmazó webshop, ahol a gyermekük számára legjobbat akaró anyukák és nagyszülők vásárolnak.

Csali ötlet 1.: 5 jel, amiről időben felismerheted a megkésett beszédfejlődést, és amit azonnal tehetsz a gyermekedért.
Csali ötlet 2.: 9 tipp, hogy gyermeked számára sima és örömteli legyen  az iskolakezdés.
Csali ötlet 3.
: 10+1 tipp, hogy gyermeked ne váljon okostelefon-függővé.

Én most a 3. ötlettel megyek tovább.

A formátum legyen ingyenesen letölthető PDF. Gyorsan kivitelezhető, miközben a célközönség számára fontos tudnivalót tartalmaz.

2. lépés: Készítsd el a csali terméket!

/Becsült munkaidő: 120 perc/

Általában itt jelentkezik az első komolyabb elakadás. De nem kell megijedned! Elsőre egy rövidebb, egyszerűbb csalival is tesztelheted a folyamatot. Ha az értékajánlatod elég erős, az emberek pusztán a tartalomért meg fogják adni az email címüket.

A fiktív példánkban szereplő PDF-et nem nehezebb megalkotni, mint egy cikket a blogodra:

  • írd fel a kulcsgondolatot, amit át szeretnél adni az olvasónak;
  • készíts vázlatpontokat a leglényegesebb gondolati elemekkel és még ne akard kifejteni őket, de ha mégis jönnek a mondatok a vázlatpontokhoz, bátran jegyzetelj;
  • töltsd fel az egyes gondolati egységeket szöveggel, teljes mondatokkal, de ne görcsölj rajtuk;
  • találj ki a végén egy figyelemfelkeltő címet (ezzel pláne ne fuss hosszú köröket, vedd lazán, akár humort is vihetsz bele, ha a téma elbírja);
  • majd illeszd be a Canva bármelyik ingyenes sablonjába.

Nem kell Háború és béke hosszúságban gondolkodnod, ha 1-2 oldalon is tudsz hozzáadott értéket nyújtani. A lényeg, hogy elkészüljön az 1.0-ás verzió. Majd később optimalizálsz rajta, ha szükségesnek látod. (Lehet, hogy meglepődsz majd, amikor a csupán 2 oldalas csalidra dícsérő visszajelzések hada érkezik. A hasznos tartalom nem feltétlenül a hosszúságon múlik!)

1

3. lépés: Hozd létre a feliratkozó oldalt!

/Becsült munkaidő: 60 perc/

A SalesAutopilot segédleteit és felületét használva ez a lépés valójában 10 perc alatt is teljesíthető. Elvégre a feliratkozók gyűjtésére szolgáló opt-in oldal (feliratkozó oldal) titka az egyszerűség. Nem kell hozzá más, mint

A példánkban ez a következőképpen épülhetne fel:

#start-blue#

Szülőként szeretnéd elkerülni, hogy gyermeked az okostelefon rabjává váljon?

Összeállítottunk egy INGYENES anyagot, amiből megtudhatod:

  • Hogyan óvhatod őt az okostelefonok káros hatásaitól?
  • Hogyan foglalhatod őt le fejlesztő programokkal?
  • Hogyan élheti meg a játék örömét a virtuális világ nélkül is?

> > KATTINTS AZ INGYENES LETÖLTÉSHEZ < <

#end-blue#

4. lépés: Írj üdvözlő emailt a feliratkozóidnak!

Már csak egyetlen email megírására vagy attól, hogy tesztelhesd a frissen összeállított folyamatot. A feliratkozáskor kiküldött üzenetbe a következőket kell beépítened:

  • a feliratkozásért cserébe ígért ajándék (jelen esetben az ingyenes PDF)
  • rövid bemutatkozás;
  • és egy ellenállhatatlan ajánlat.

Utóbbi kiemelten fontos, ugyanis az érdeklődőid a feliratkozást követő néhány percben figyelnek legjobban rád és a kommunikációdra. Ezen a ponton van a legjobb esélyed, hogy első vásárlásra motiváld az érdeklődőidet.

A példában szereplő webáruházunk ellenállhatatlan ajánlataként felkínálhatnám a legnépszerűbb fejlesztő játékot, amihez egy üdvözlő akció keretén belül ajándék infotermék járna. Hogy némi plusz motivációval ösztönözzem a feliratkozókat, a különleges ajánlathoz 24 órás határidőt társítanék. (Mindig adj okot a “Miért PONT MOST vásároljak és ne később?” kérdés kiütésére!)

Íme ehhez egy sablon levél, már megírtuk neked, másold le, szabd magadra és használd!

#start-blue#

Tárgy: [Csali terméked neve] (kattints a LETÖLTÉSHEZ)

A blogcikkben lévő példa esetén ez így nézne ki:

Tárgy: 10+1 tipp, hogy gyermeked ne váljon okostelefon-függővé [kattints a LETÖLTÉSHEZ]

Email szövege:

Kedves [keresztnév],

örömmel küldjük neked ezt a levelet, miután kérted tőlünk a [ide írd a csaliterméked nevét] című INGYENES anyagunkat.

Köszönjük az érdeklődésedet és a bizalmadat!

A [ide írd a vállalkozásod vagy márkád nevét]-nél eltökélt szándékunk, hogy hozzád hasonlóan minél több [célcsoportod megnevezése] segítsünk a céljaikelérésében.

Hiszünk benne, hogy ehhez a lehető legjobb kezdő lépést a [ide írd a csaliterméked nevét] jelentheti.

Ide kattintva máris letöltheted az INGYENES anyagot.

Mentsd le magadnak egykönnyen elérhető helyre és használd a benne foglaltakat.

De van még valamink számodra…

Hogy mielőbb megtapasztald a [terméked/szolgáltatásod neve] varázserejét, egy különleges AJÁNDÉKKAL készültünk neked.

  • Vásárlóink kedvence a [legnépszerűbb terméked nevét ide írd];
  • amihez a [egy infoterméked vagy egy másik terméked megnevezése] AJÁNDÉKBA adjuk;
  • amennyiben mostantól számítva 24 órán belül rendelsz.

Nincs más teendőd, mint ide kattintva élni a KÜLÖNLEGES AJÁNLATTAL.

Bízunk benne, hogy neked is segíthetünk minél gyorsabban elérni a célod!

Üdvözlettel:

………………….

U.i.: Ne feledd, az EGYEDI AJÁNLAT csak 24 óráig érvényes. A legjobb, haide kattintva nem maradsz le róla.

#end-blue#

#start-yellow#

Akcióterv

Legfeljebb fél munkanap (nem hetek, nem hónapok), és máris összeállhat az érdeklődőszerző automatizmusod 1.0-ás változata. Amit tesztelhetsz, kipróbálhatsz és finomíthatsz.

Ehhez a következő lépéseket javaslom:

  1. Próbáld ki a módszert, avagy hozd létre a saját érdeklődő rendszered 1.0-ás verzióját – szigorúan az “egyszerű és nagyszerű” szabály betartásával.
  2. Figyelj rá, hogy az egyes részfeladatoknál ne lépj ki a javasolt időkeretből, tartsd tiszteletben az értékes perceidet.
  3. Ha elkészültél, teszteld a rendszered, azaz iratkozz fel a saját ajánlatodra, nézd meg, hogy megfelelően megérkezik-e az email, kattinthatóak-e a linkek. Röviden: próbáld ki a teljes folyamatot úgy, mintha a webshopod érdeklődője lennél.
  4. 5-10 nap elteltével elemezd a teljesítményét, szükség szerint optimalizálj rajta.
  5. Alkalmazd a módszert újabb vevőszerző rendszerek építéséhez is!


Mintha csak LEAN-szemlélettel fejlesztenéd a webshopod marketingjét, azaz a lehető leggazdaságosabban állítod elő a termékeidet, szolgáltatásaidat, és arra a tevékenységre fókuszálsz, ami a vásárlód számára érték.

Ha mindehhez segítséget szeretnél:

1.) Próbáld ki a SalesAutopilot-ot ingyenes verzióban, ahol minden héten ajándék online tanácsadással segítünk, és minden kérdésedre válaszolunk. Szívügyünk a sikered, kísérünk a célig!

2.) Nézd meg a webshopoknak szóló Automatizált Vevőgyár online kurzusunkat itt!

#end-yellow#

Szerző
Csepregi Balázs
SalesAutopilot – társtulajdonos, ügyvezető.
A SalesAutopilot társtulajdonosa, ügyvezetője, valamint marketing- és értékesítési vezetője. 20+ éves marketing, projekt menedzsment és marketing rendszerépítési tapasztalatával, valamint a stratégiai megközelítésével hatékonyan segít a cég ügyfeleinek megtalálni a kreatív marketing és a megvalósíthatóság azon határterületét, ami a gyors fejlődéshez szükséges.

Heading

This is some text inside of a div block.

Heading

This is some text inside of a div block.

Próbáld ki teljes funkcionalitású ingyenes verziónkat akár most rögtön!

Ingyenes kipróbálás
Regisztrálj teljesen ingyenesen
Építs szabadon, korlátok nélkül
Spórolj időt, adj el többet