Érdeklődőszerző automatizmus a webshopodnak, maximum 4 munkaóra alatt
A webáruházak bántóan nagy többségénél a túlgondolás akadályozza meg az érdeklődőszerző automatizmusok létrehozását. Ha te is sok lépéses folyamatokban gondolkodsz, annak a mázsás terhével megfejelve, hogy elsőre tökéleteset akarsz alkotni, akkor most figyelj! A túlgondolás elhúzódó kivitelezést, halogatást, meg nem valósult projekteket szül. A cikkben ismertetett megközelítéssel viszont még lassabb munkatempó mellett is felépíthetsz egy működőképes érdeklődőszerző rendszert, kidolgozott csalival – 4 órán belül!
#start-yellow#
Ez egy bevételnövelő tipp- és cikksorozat webshopoknak. Az előző részeket olvastad már? Itt találod:
- 1.rész: Asztalon hagyott pénz egy webshopnak, mégis kevesen nyúlnak érte.
- 2. rész: Foglalkozz többet a meglévő vevőiddel, mert náluk van a lehetséges profitod nagy része…
- 3. rész: Hogyan NE veszítsd el a látogatókat, ha már becsalogattad őket a webáruházadba?
#end-yellow#
Paradigmaváltás, amivel megolajozhatod a webáruházad marketingjét.
Az itt ismertetett módszertan homlokegyenest eltér a webshopok többségénél alkalmazott rutintól. Cserébe sokkal eredményesebb, ráadásul a munkádat is megkönnyíti.
Ezért arra kérlek, hogy ne csak olvasd a cikket, de próbáld is ki a benne foglaltakat:
- dolgozd ki a leírtak szerint az érdeklődőszerző folyamatodat a vállalkozásod számára – vezetlek végig a lépéseken;
- gondolkozz egyszerű, de működőképes rendszerben, ahogyan itt mutatom egy konkrét példán;
- értsd meg és fogadd el már most, hogy nem baj, ha elsőre nem lesz tökéletes;
- tartsd fejben a legfontosabb célt, ami nem más, mint hogy mielőbb tesztelni tudd a folyamat eredményességét;
- örülj az eredményeknek, és a tesztek alapján dönts, hogy tovább finomítod-e a rendszered.
Hogy átlásd a módszer lényegét, most rögtön megmutatom, nagyon egyszerűen, lépésről-lépésre.
1. lépés: Válassz csali ajánlatot!
/Becsült munkaidő: 15 perc/
Egy előző bejegyzésünkben olvashattad, hogy a tökéletes csali először is releváns információt tartalmaz a célközönséged számára, instant, azonnali megoldást jelent nekik és kapcsolódik a termékedhez. A formátumánál lényegesebb a tartalma, vagyis egy könnyen elkészíthető változatban is tesztelheted a vonzerejét.
Hogyan láss neki a csali elkészítésének?
Elég, ha 3 ötletet felírsz magadnak és rögtön ki is választasz egyet belőlük, aminek a kidolgozása mellett elköteleződsz.
Mutatom a példát, amit én is most találok ki.
A fiktív példánk legyen egy babafejlesztő játékokat forgalmazó webshop, ahol a gyermekük számára legjobbat akaró anyukák és nagyszülők vásárolnak.
Csali ötlet 1.: 5 jel, amiről időben felismerheted a megkésett beszédfejlődést, és amit azonnal tehetsz a gyermekedért.
Csali ötlet 2.: 9 tipp, hogy gyermeked számára sima és örömteli legyen az iskolakezdés.
Csali ötlet 3.: 10+1 tipp, hogy gyermeked ne váljon okostelefon-függővé.
Én most a 3. ötlettel megyek tovább.
A formátum legyen ingyenesen letölthető PDF. Gyorsan kivitelezhető, miközben a célközönség számára fontos tudnivalót tartalmaz.
2. lépés: Készítsd el a csali terméket!
/Becsült munkaidő: 120 perc/
Általában itt jelentkezik az első komolyabb elakadás. De nem kell megijedned! Elsőre egy rövidebb, egyszerűbb csalival is tesztelheted a folyamatot. Ha az értékajánlatod elég erős, az emberek pusztán a tartalomért meg fogják adni az email címüket.
A fiktív példánkban szereplő PDF-et nem nehezebb megalkotni, mint egy cikket a blogodra:
- írd fel a kulcsgondolatot, amit át szeretnél adni az olvasónak;
- készíts vázlatpontokat a leglényegesebb gondolati elemekkel és még ne akard kifejteni őket, de ha mégis jönnek a mondatok a vázlatpontokhoz, bátran jegyzetelj;
- töltsd fel az egyes gondolati egységeket szöveggel, teljes mondatokkal, de ne görcsölj rajtuk;
- találj ki a végén egy figyelemfelkeltő címet (ezzel pláne ne fuss hosszú köröket, vedd lazán, akár humort is vihetsz bele, ha a téma elbírja);
- majd illeszd be a Canva bármelyik ingyenes sablonjába.
Nem kell Háború és béke hosszúságban gondolkodnod, ha 1-2 oldalon is tudsz hozzáadott értéket nyújtani. A lényeg, hogy elkészüljön az 1.0-ás verzió. Majd később optimalizálsz rajta, ha szükségesnek látod. (Lehet, hogy meglepődsz majd, amikor a csupán 2 oldalas csalidra dícsérő visszajelzések hada érkezik. A hasznos tartalom nem feltétlenül a hosszúságon múlik!)
3. lépés: Hozd létre a feliratkozó oldalt!
/Becsült munkaidő: 60 perc/
A SalesAutopilot segédleteit és felületét használva ez a lépés valójában 10 perc alatt is teljesíthető. Elvégre a feliratkozók gyűjtésére szolgáló opt-in oldal (feliratkozó oldal) titka az egyszerűség. Nem kell hozzá más, mint
- egy gusztusos és könnyen szerkeszthető sablon, amit játékosan össze tudsz rakni;
- egy figyelemfelkeltő címsor;
- az érdeklődőket feliratkozásra motiváló előnyök részletezése;
- és egy cselekvésre ösztönző gomb (CTA, azaz call to action gomb),
- és egy feliratkozó űrlap.
A példánkban ez a következőképpen épülhetne fel:
#start-blue#
Szülőként szeretnéd elkerülni, hogy gyermeked az okostelefon rabjává váljon?
Összeállítottunk egy INGYENES anyagot, amiből megtudhatod:
- Hogyan óvhatod őt az okostelefonok káros hatásaitól?
- Hogyan foglalhatod őt le fejlesztő programokkal?
- Hogyan élheti meg a játék örömét a virtuális világ nélkül is?
> > KATTINTS AZ INGYENES LETÖLTÉSHEZ < <
#end-blue#
4. lépés: Írj üdvözlő emailt a feliratkozóidnak!
Már csak egyetlen email megírására vagy attól, hogy tesztelhesd a frissen összeállított folyamatot. A feliratkozáskor kiküldött üzenetbe a következőket kell beépítened:
- a feliratkozásért cserébe ígért ajándék (jelen esetben az ingyenes PDF)
- rövid bemutatkozás;
- és egy ellenállhatatlan ajánlat.
Utóbbi kiemelten fontos, ugyanis az érdeklődőid a feliratkozást követő néhány percben figyelnek legjobban rád és a kommunikációdra. Ezen a ponton van a legjobb esélyed, hogy első vásárlásra motiváld az érdeklődőidet.
A példában szereplő webáruházunk ellenállhatatlan ajánlataként felkínálhatnám a legnépszerűbb fejlesztő játékot, amihez egy üdvözlő akció keretén belül ajándék infotermék járna. Hogy némi plusz motivációval ösztönözzem a feliratkozókat, a különleges ajánlathoz 24 órás határidőt társítanék. (Mindig adj okot a “Miért PONT MOST vásároljak és ne később?” kérdés kiütésére!)
Íme ehhez egy sablon levél, már megírtuk neked, másold le, szabd magadra és használd!
#start-blue#
Tárgy: [Csali terméked neve] (kattints a LETÖLTÉSHEZ)
A blogcikkben lévő példa esetén ez így nézne ki:
Tárgy: 10+1 tipp, hogy gyermeked ne váljon okostelefon-függővé [kattints a LETÖLTÉSHEZ]
Email szövege:
Kedves [keresztnév],
örömmel küldjük neked ezt a levelet, miután kérted tőlünk a [ide írd a csaliterméked nevét] című INGYENES anyagunkat.
Köszönjük az érdeklődésedet és a bizalmadat!
A [ide írd a vállalkozásod vagy márkád nevét]-nél eltökélt szándékunk, hogy hozzád hasonlóan minél több [célcsoportod megnevezése] segítsünk a céljaikelérésében.
Hiszünk benne, hogy ehhez a lehető legjobb kezdő lépést a [ide írd a csaliterméked nevét] jelentheti.
Ide kattintva máris letöltheted az INGYENES anyagot.
Mentsd le magadnak egykönnyen elérhető helyre és használd a benne foglaltakat.
De van még valamink számodra…
Hogy mielőbb megtapasztald a [terméked/szolgáltatásod neve] varázserejét, egy különleges AJÁNDÉKKAL készültünk neked.
- Vásárlóink kedvence a [legnépszerűbb terméked nevét ide írd];
- amihez a [egy infoterméked vagy egy másik terméked megnevezése] AJÁNDÉKBA adjuk;
- amennyiben mostantól számítva 24 órán belül rendelsz.
Nincs más teendőd, mint ide kattintva élni a KÜLÖNLEGES AJÁNLATTAL.
Bízunk benne, hogy neked is segíthetünk minél gyorsabban elérni a célod!
Üdvözlettel:
………………….
U.i.: Ne feledd, az EGYEDI AJÁNLAT csak 24 óráig érvényes. A legjobb, haide kattintva nem maradsz le róla.
#end-blue#
#start-yellow#
Akcióterv
Legfeljebb fél munkanap (nem hetek, nem hónapok), és máris összeállhat az érdeklődőszerző automatizmusod 1.0-ás változata. Amit tesztelhetsz, kipróbálhatsz és finomíthatsz.
Ehhez a következő lépéseket javaslom:
- Próbáld ki a módszert, avagy hozd létre a saját érdeklődő rendszered 1.0-ás verzióját – szigorúan az “egyszerű és nagyszerű” szabály betartásával.
- Figyelj rá, hogy az egyes részfeladatoknál ne lépj ki a javasolt időkeretből, tartsd tiszteletben az értékes perceidet.
- Ha elkészültél, teszteld a rendszered, azaz iratkozz fel a saját ajánlatodra, nézd meg, hogy megfelelően megérkezik-e az email, kattinthatóak-e a linkek. Röviden: próbáld ki a teljes folyamatot úgy, mintha a webshopod érdeklődője lennél.
- 5-10 nap elteltével elemezd a teljesítményét, szükség szerint optimalizálj rajta.
- Alkalmazd a módszert újabb vevőszerző rendszerek építéséhez is!
Mintha csak LEAN-szemlélettel fejlesztenéd a webshopod marketingjét, azaz a lehető leggazdaságosabban állítod elő a termékeidet, szolgáltatásaidat, és arra a tevékenységre fókuszálsz, ami a vásárlód számára érték.
Ha mindehhez segítséget szeretnél:
1.) Próbáld ki a SalesAutopilot-ot ingyenes verzióban, ahol minden héten ajándék online tanácsadással segítünk, és minden kérdésedre válaszolunk. Szívügyünk a sikered, kísérünk a célig!
2.) Nézd meg a webshopoknak szóló Automatizált Vevőgyár online kurzusunkat itt!
#end-yellow#