Stratégia
10
perc
olvasási idő

25+ konkrét példa a SAPI-s megtérülésed 20x-re növeléséhez...

Csepregi Balázs
SalesAutopilot – társtulajdonos, ügyvezető.
Publikálás dátuma:
2024-10-11
20-szoros megtérülés a SalesAutopilot használatával

Ahogy már a korábbi részekből olvashattad, ebben a sorozatban megmutatom, hogyan segítünk neked a következő pár hónapban, az őszi-téli időszakodban, valamint a következő 10-12 hónapban kihozni a maximumot a cégedből, a SalesAutopilot fiókodból, és ebből az egész gazdasági helyzetből.

Mit értünk 20-szoros ROI alatt?

Hogy kicsit konkrétabb legyek, a fő célunk, hogy legalább 20-szoros ROI-t, azaz megtérülést adjunk ügyfeleinknek, és köztük neked is a SalesAutopilot használatával. És az előző mondatban nem a hússzoros, hanem a legalább a hangsúlyos. Ez azt jelenti, hogy azt akarjuk, hogy a SalesAutopilot használatával elért eredmény növekedésed legalább a húszszorosa legyen annak, amit kifizetsz havidíjra, plusz amit befektetsz a szoftver használatába (akár saját munkád, akár a kattintgató embere(i)dnek fizetett díjak formájában).

Ezen dolgozunk, és erről szól az az éves csomagajánlat is, amellyel hamarosan érkezünk.

Sorozatom első videójában már előrevetítettem, hogy az egyik célunk, hogy segítsünk neked a költségeid csökkentésében. Most ezt úgy pontosítanám, hogy az a célunk, hogy legalább a húszszorosát érje a SalesAutopilotba invesztált pénzed és munkád. És persze valójában nem is a SalesAutopilotba invesztálsz, hanem a saját vállalkozásodba, annak a cégnek marketingjébe, ahol dolgozol.

Mit (nem) jelent kihasználni a SalesAutopiltot?

Először nézzük, mit NEM jelent kihasználni a SalesAutopilotot. 

Többször hallottam ügyfelekről, akik rosszul érezték magukat amiatt, mert – ahogy ők fogalmaztak,  – nem használták ki a szoftver minden funkcióját. Ez egy teljesen természetes emberi gondolkodásmód, de valójában semmi gond nincs vele, hogy nem használod egy szoftver minden funkcióját.

Én sem használom a Microsoft minden funkcióját, az Apple minden funkcióját, és a SalesAutopilot minden funkcióját sem. Viszont ettől még lehetek, és vagyok is– és te is lehetsz – elégedett bármelyikkel ezek közül!

Az, hogy kihasználod a SalesAutopilotot, nem azt jelenti, hogy minden funkcióját használnod kell, sőt, azt sem, hogy mindent úgy használsz, ahogy az a vállalkozó, akit láttál egy színpadon, vagy úgy, ahogy például Domán Zsolt és a Do! Marketing!

#start-blue#

A SalesAutopilot szoftver kihasználása azt jelenti, hogy a céged minden olyan területén alkalmazod, ahol hatékonyságot vagy eredményességet lehet(ne) növelni vele.

#end-blue#

Mit jelent ez?

Vannak a cégednek területei: érdeklődő szerzés, megrendelések rögzítése, de a háttéradminisztráció, vagy akár a munkaerő toborzás is. A kérdés pedig az, hogy ezeken az adott területeken — legyen az megrendelések rögzítése, érdeklődő szerzés, háttéradminisztráció vagy toborzás — HA használnád a SalesAutopilotot, az hatékonyabbá tenné-e a cégednek az adott részét?

Mert ha a négy felsorolt területből három olyan van, ahol a válasz az, hogy igen, a SalesAutopilottal sokkal hatékonyabb lenne, akkor az a SalesAutopilot 100%-s kihasználása a te cégednél, ha ezen három területen alkalmazod.

Ha tíz területed van, és csak három területen lehetséges hatékonyságot növelni SalesAutopilottal, akkor ha a tíz területből három területen használod, az neked már 100 százalékos kihasználtság, mert minden olyan területen kihasználtad, ahol növelni lehet vele a hatékonyságot.

Hadd mondjak néhány példát azokra a területekre, amelyeken hatékonyan lehet használni a SAPI-t!

Hat fő vállalkozástípus van az ügyfeleink között, és rájuk vonatkozva fogok néhány példát mondani a hétköznapitól a szokatlanabb, de sokszor eredményesebb felé.

Webáruház példák a SAPI kihasználására

Magától értetődő, hogy egy webshop a SalesAutopilottal küld hírlevelet. Ha még hírlevelet sem küld, az a webáruház nyilvánvalóan nem használja ki a SalesAutopilotot.

De lehet, hogy a Black Friday és Cyber Monday kampányokban nem használja ki azt a lehetőséget, hogy határidős landing page-et készít, vagy hogy kuponokat oszt, (az előző videómban beszéltem róla, hogy az az egyik módja, hogy több információd legyen az ügyfeleidről, hogy szegmentáltabb emaileket tudj küldeni, és hogy személyesebben tudj kommunikálni).

Ha egyszerűbben akarok fogalmazni, akkor küldj ki egy kérdőívet, és adj kuponokat cserébe! Most már akár a Shoprenter, Unas és WooCommerce webshopban is el tudod fogadni azokat a kuponokat, amiket a SalesAutopilotban osztottál ki.

Az ügyfelek tehát kitöltenek egy kérdőívet, amely információk segítségével te személyesebben fogsz tudni kommunikálni az olvasóiddal, ügyfeleiddel. Ez egy újabb használati mód ahhoz képest, ha csak hírlevelezel.

Nálad van ennek értelme?

Ha igen, akkor ez egy plusz terület, amivel kapcsolatban a következő kérdés, hogy használod-e ezen a szoftvert?

A welcome e-mail sorozat célja, hogy megkedveljenek, megismerjenek az olvasóid, és ne olyan mint az Alza, csak kisebb legyél, hanem te másmilyen légy. 

Vevőelégedettség-mérés: az egyik ügyfelünknél pár hét alatt 78-ról 300 fölé emeltük az ötcsillagos elégedettségi visszajelzések számát a Google oldalon, csupán azzal, hogy vevőelégedettséget mértünk, és az elégedett vevőket megkértük, hogy adjanak vevővéleményt, a nem elégedett vevőket pedig megkérdeztük, hogy segítsenek jobbá tenni a szolgáltatást. Két legyet ütöttünk egy csapásra!

Te használod erre?

Ha nem, akkor a te cégedben lenne értelme erre használni?

És persze, az itt felsorolt “webshopos” példák egyike sem csak webshopra vonatkozik, de webshopra mindegyik vonatkozik.

Vagy itt van például az újravásárlás-ösztönzés, keresztértékesítés – nem is kell elmagyaráznom, hogy ezeknek mi az értelme.

Te használod ezekre?

Még egy “tonnányi” példát találsz itt webshopos alkalmazásokra »

Szolgáltató cégekre vonatkozó példák

Az természetes, hogy szolgáltató cégként használod hírlevél küldésére.

Nagyon jó első lépés! 

De használod-e megrendelések rögzítésére, árajánlat készítésére, kalkulátorhoz, vagy akár az alvállalkozói beszámlázásra és a teljesítési igazolások kiállítására, azok automatizálására? Mi például a viszonteladó partnereink felé a jutalékot a SalesAutopilot számolja ki (affiliate funkció), és a teljesítésigazolást a SalesAutopilot egy automatizmussal állít ki (PDF generálás funkció).

Számos további példa szolgáltató cégeknél való alkalmazásra »

Infotermékes cégekre vonatkozó példák

Az természetes, hogy egy infotermékes cég lead magnet letöltési folyamata a SalesAutopilotban van megvalósítva. De a webinár folyamatod is benne van? (Van egyáltalán webinár folyamatod? 😉)

Rendben, nincs webinár folyamatod, de hasznos lenne?

E-mail kampány határidővel, határidős landing page-el? Lenne értelme?

Időpontfoglalásra érdemes lenne használni? Segítene?

Növelné a sales hatékonyságát, ha azok, akik már kicsit is érdeklődnek a te információd iránt, időpontot tudnának foglalni? Az egyik leghatékonyabb értékesítési mód jelen pillanatban, amit ismerek a nagyobb értékű termékek és szolgáltatások esetén, hogy konzultációs időpontot foglalhatnak az érdeklődők, és a konzultáció igazából egy értékesítési beszélgetéssé alakul, ha azzá alakul.

A minap hallottam egy statisztikát egy vállalkozó barátom cégénél, hogy az egyik értékesítője 57%-os lezárási arányt ér el, egy – azt hiszem – 300 ezer forint értékű szolgáltatás esetén. Tehát 57%-os sales konverzió az időpont foglalás után lefolytatott értékesítési beszélgetések segítségével.

Nálad ennek lenne értelme?

Ha lenne, és nem használod, akkor ez egy kihasználási lehetőség, egy továbblépési lehetőség. Ha nálad ennek nincs értelme, akkor persze nem kell ilyet csinálnod.

A tagsági rendszered SalesAutopilotban van megvalósítva?

Erről még fogok nemsokára tanítani. Brutálisan hatékony! Imádom, hogy a SalesAutopilottal mennyivel jobban meg lehet csinálni egy tagsági rendszert, mint bármi mással.

Még számos példa infotermékes alkalmazásokra »

Pár terméket forgalmazó cégekre vonatkozó példák

Érdeklődő szerzés, azaz lead magnet letöltés? Hírlevél küldés? Van értelme ezeknek nálad?

Mi a megrendelési folyamatod? Van három terméked, és felállítasz rá egy webshopot? Muszáj? Egyszerűbb lenne egy megrendelési űrlap, és sokkal gördülékenyebben menne a dolog.

Upsell? Downsell? Ha nem ismered ezeket a fogalmakat, érdemes megismerkedni velük! De a kérdés az, hogy van értelme ezeknek a cégednél?

E-mail kampányolás? Használod?

Rendezvényes cégekre vonatkozó példák

Az magától értetődik, hogy egy rendezvényes cég (ahol akár a termék, akár az értékesítési csatorna egy rendezvény) érdeklődő gyűjtésre és e-mail kampányolásra használja a SAPI-t.

De rendezvény regisztrációra, számlázásra, a befizetések adminisztrációjára, a résztvevők kiértesítésére, elirányítására, SMS-ben való kiértesítésére használja?

A résztvevők beléptetésére használod? Hatékonyabb lenne a céged, ha a rendezvényeidnél a beléptetés nem úgy zajlana, ahogy most, hanem gördülékenyen, csupán egy QR kód leolvasásával?

Marketing megvalósító cégek, ügynökségek példái

Marketingmegvalósító cégként oké, hogy a kapcsolatfelvételi űrlap SalesAutopilot-os.

De van árajánlatkérő folyamatod, ami automatizálható? Vagy érdeklődő előminősítő folyamatod? Biztosíthatnál az ügyfeleidnek egy jelszóval védett portált, ahol a legfontosabb dokumentumokat, leírásokat, időpontfoglalást stb. megtalálhatnák?

Nem tudom, hogy nálad ezeknek van-e értelme, ezt csak te tudod.

Én csak kérdéseket teszek fel, és ez csak néhány példa.

Azt gondolom, hogy ez a néhány példa megmutatja, hogy mennyi mindenre lehetne még használni a SalesAutopilotot.

Viszont itt még fel fog merülni benne további két kérdés.

Az egyik kérdés, ami felmerülhet benned, hogy “Hogyan csinálom én ezt meg?” Nincs rá időd, energiád, képességed, bátorságod. Ezeket rakjuk félre egy pillanatra, máris odaérünk.

De van itt még egy gondolat: végtelenül örülök, ha a fenti felsorolásban te is rábukkantál jó ötletekre, viszont hadd jelezzem, hogy nem mindegy a megvalósítás sorrendje sem!

Van olyan megvalósítási sorrend, ami csak csökkenti a lendületedet. 

Viszont ha jó sorrendet választasz, akkor az behoz olyan extra pénzt, extra érdeklődőket, ami növeli a lelkesedést, a megvalósítási kedvet, a megvalósítási képességet a keletkező adatok (mi mennyire működik) és a lelkesedés által.

A kérdés adódik: hogyan válassz jó sorrendet?

Hogyan válassz jó megvalósítási sorrendet?

Ez az, amiben örömmel segítünk neked! A következő videóban nagyon konkrétan be fogom mutatni, hogy az éves csomagvásárlás esetén mi az a megoldásrendszer, amit a következő 4 hónapra a kezedbe adunk, a nyolc legeredményesebben kihasználható terület kapcsán.

Van ugyanis nyolc olyan rendszer, amellyel a lehető legtöbb ügyfelünk – akik használják ezeket – elképesztően jó eredményeket érnek el. Egyiket-másikat fentebb említettem is:

  • kiemeltem az ügyfélvélemények gyűjtését, és 78-ról több mint 300 pozitív értékelésre való növekedést,
  • kiemeltem az 57%-os értékesítési hatékonyságot.

De ezeken kívül van még hat olyan bevált rendszer vagy terület, amelyekkel/amelyeken kiváló eredményeket érnek el ügyfeleink, és ezeket mindenképpen meg akarjuk tanítani neked, sőt, a megvalósításban is akarunk segíteni!

Elsőként az éves csomagajánlattal élő ügyfeleinknek fogunk segíteni, mert ők azok, akik eltökéltek, hisznek a saját eredményességükben, és elkötelezettek a SalesAutopilot használata mellett. Utána azonban mindenki másnak is segíteni fogunk abban, hogy ezen a nyolc területen be tudja vezetni, azaz ki tudja használni a SalesAutopilotot.

Ez a nyolc megoldás – a fent kiemelt kettő, és további hat megoldás – ugyanis csupa olyan megoldás, amelyeknek a legtöbb cégnél ténylegesen van értelme bevezetni, mindegyikük rendkívüli eredményt tud hozni.

Ahogy az 57%-os értékesítési aránynak és a 300 pozitív értékelésnek van értelme a legtöbb cégben, a további hat megoldásnak, amiket át akarunk neked adni, azoknak is ugyanennyire lesz értelme!

A következő videóban már azzal jövök, hogy egészen konkrétan “mi van a dobozban”, azaz mi az ajánlat, hogy néz ki, hogyan segítünk. Mik a dátumok, mennyi az annyi, mennyit takarítasz meg stb.

Úgyhogy természetesen rendkívül hálás vagyok, hogy velem tartottál, de valójában nem is velem tartottál, hanem a saját sikeredre fogadtál azáltal, hogy elolvastad ezt a cikket, és folyamatosan velem tartasz ebben a sorozatban!

Köszönöm a figyelmedet, és figyeld az email fiókod, tarts velem a következő részben is, ahol kibontom, mi van a dobozban, és megyünk tovább együtt a megvalósítás felé!

Szerző
Csepregi Balázs
SalesAutopilot – társtulajdonos, ügyvezető.
A SalesAutopilot társtulajdonosa, ügyvezetője, valamint marketing- és értékesítési vezetője. 20+ éves marketing, projekt menedzsment és marketing rendszerépítési tapasztalatával, valamint a stratégiai megközelítésével hatékonyan segít a cég ügyfeleinek megtalálni a kreatív marketing és a megvalósíthatóság azon határterületét, ami a gyors fejlődéshez szükséges.

Heading

This is some text inside of a div block.

Heading

This is some text inside of a div block.

Próbáld ki teljes funkcionalitású ingyenes verziónkat akár most rögtön!

Ingyenes kipróbálás
Regisztrálj teljesen ingyenesen
Építs szabadon, korlátok nélkül
Spórolj időt, adj el többet