Spam ellenes eljárási rend
A SalesAutopilot KIZÁRÓLAG az engedélyhez kötött marketinget (Permission Based Marketing) támogatja.
SPAM = kéretlen email
A SPAM kéretlen kereskedelmi jellegű (reklám) email – unsolicited commercial email (UCE) – vagy nagy tételben elküldött olyan email amelyet a címzett nem kért. A SPAM ezenkívül tolakodó, nem helytálló és gyakran támadó jellegű. A SPAM emailek tipikusan nem tartalmaznak leiratkozási lehetőséget. Egyszerűen: a SPAM az engedélyhez kötött email ellentéte – ami a címzett által kért, előre várt és fontos.
Amennyiben az email küldési statisztikák és az iparági sztenderd-ek összehasonlítása alapján egyértelműen megállapítható, hogy a felhasználó olyan listára küldött email üzenetet, amelyben szereplő feliratkozók nem kérték kifejezetten a szóban forgó üzeneteket, vagy a kért email üzenetek küldése ésszerű időn túlmutató időszakon keresztül szünetelt, szintén kéretlen email küldésről van szó.
A SalesAutopilot nem tolerál semmilyen kéretlen email küldési (SPAM) tevékenységet. Ha bármelyik ügyfelünkkel kapcsolatban felmerül a gyanú, hogy SPAM küldésére használja a rendszert, akkor az esetet haladéktalanul kivizsgáljuk, és az eset súlyosságával arányos mértékű intézkedéseket alkalmazunk. Ha tudomása vagy gyanúja van bármely ilyen szabály megszegésről kérem értesítsen minket: kapcsolatfelvétel oldalunk-on!
Az email küldés szabályai a SalesAutopilotnál
Annak érdekében, hogy a SalesAutopilot felhasználók mind a hatályos jogszabályokhoz, mind a nemzetközi gyakorlathoz könnyedén igazodni tudjanak, a következő dokumentumban foglaltuk össze a SalesAutopilottal való email küldés minimális követelményeit: Email küldés minimális követelményei a SalesAutopilotnál
Minden email-nek kötelezően tartalmaznia kell leiratkozáshoz linket (unsubscribe).
Hogyan védekezik a SalesAutopilot az ellen, hogy felhasználói kéretlen emailt küldjenek?
A SalesAutopilot minden felhasználójának be kell tartania a SalesAutopilot Szolgáltatói Szerződésben írtakat.
A szerződésben a Használat szabályai rész világosan tisztázza a spam-mel kapcsolatos szabályainkat.
(1) Az e-mail küldéssel kapcsolatban a Szerződő kijelenti, hogy:
(a) Nem küld kéretlen reklámleveleket, kereskedelmi vagy nem kereskedelmi célból. Kéretlen levélküldésről akkor beszélünk, ha olyan címzettnek küldenek levelet, aki nem tett a számára történő levélküldéshez való hozzájáruló nyilatkozatot még az első számára való levélküldés előtt. Ide tartozik a megtévesztő, félrevezető tartalmú levél is, különösen, ha a címzettben azt a látszatot kelti, hogy egy általa ismert, a feladótól eltérő harmadik személytől származik a levél. A spam ellenes szabályok megszegésékor követendő eljárásrend részletesen a Weboldalon található meg.
A SalesAutopilot felhasználói továbbá elfogadják, hogy az emailről való leiratkozás linknek minden kimenő emailben benne kell lennie, kivéve, amikor az adatkezelés jogalapja ezt lehetővé teszi.
Amikor valaki leiratkozik egy email listáról, a SalesAutopilot rendszer az illetőt automatikusan leiratkozott státuszra állítja. Ettől fogva az adott email listán a rendszer nem küld az illetőnek emailt.
A kéretlen e-mail-ekkel kapcsolatos panaszok megválaszolása
Amikor a SalesAutopilot valamely felhasználója által küldött kéretlen emaillel kapcsolatos panasz érkezik hozzánk, azonnal megkezdjük a panasz felderítését.
A kéretlen emailküldéssel kapcsolatos vizsgálatok esetei és lépései
Eljárásrend kéretlen emailküldés esetén
Amennyiben kéretlen emailküldés gyanúja merül fel, és a vizsgálat első lépésében beigazolódni látszik egy SalesAutopilot felhasználóval kapcsolatban, hogy kéretlen emaileket küldd, a következő lépések történnek meg:
- Felfüggesztjük a felhasználó fiókját.
- Tájékoztatjuk a felhasználót a felfüggesztésről és annak okáról, valamint a szükséges intézkezkedésekről.
- Amennyiben a felhasználó jelzi, hogy megtette a szükséges intézkedéseket, megvizsgáljuk, hogy valóban így van-e.
- Amennyiben a felhasználó megtette a szükséges intézkedéseket, visszakapcsoljuk a felhasználó fiókját.
Eljárásrend kéretlen email küldés gyanúja és rossz listakezelési gyakorlat esetén
Amennyiben kéretlen email küldés gyanúja merül fel egy SalesAutopilot felhasználóval kapcsolatban, de az nem állapítható meg egyértelműen, viszont bebizonyosodik, hogy legalábbis rossz listakezelési gyakorlatot alkalmaz a felhasználó, az alábbi eljárásrend kerül alkalmazásra.
- Tájékoztatjuk a felhasználót a kéretlen email küldés gyanúról / rossz listakezelési gyakorlatról, valamint a szükséges intézkezkedésekről.
- Amennyiben a felhasználó nem mutat együttműködést, vagy a gyakorlat megismétlődik, felfüggesztjük a fiókot.
- Amennyiben a felhasználó jelzi, hogy megtette a szükséges intézkedéseket, megvizsgáljuk, hogy valóban így van-e.
- Amennyiben a felhasználó megtette a szükséges intézkedéseket, visszakapcsoljuk a felhasználó fiókját, egyéb esetben lezárjuk az eljárást.
Szerződés felmondása
Amennyiben egy felhasználónak második alkalommal szükséges felfüggeszteni SalesAutopilot fiókját kéretlen email küldés gyanúja vagy rossz listakezelési gyakorlat miatt, SalesAutopilot súlyos szerződésszegés miatt azonnali hatállyal felmondja a felhasználóval érvényben lévő szerződését.
Hogyan tartsa magát távol a kéretlen email küldésnek még a gyanújától is?
Gondolja végig az alábbiakat:
- Valamilyen vásárolt listát importált a rendszerbe?
- Küld emailt olyan címzetteknek is aki nem iratkozott fel kifejeztten az adott kommunikációra?
- Nem valós, vagy megváltozott feladóval küldi a emaileket?
- Valamilyen harmadik féltől szerzett email címeket használ az engedélyük nélkül?
- Az elküldött email tárgya hamis vagy félrevezető információt tartalmaz?
- Az email nem tartalmaz leiratkozásra alkalmas hivatkozást (linket)?
- Nem azonosítja be egyértelműen a küldőt az emailben?
- Hosszú ideig nem kommunikált feliratkozóival?
- Egy olyan hírlevél küldő vagy CRM szoftver használata után vált SalesAutopilotra, amely szoftver nem kezelte kellő minőségben az email visszapattanásokat vagy a leiratkozásokat?
Ha a fenti kérdések közül BÁRMELYIKRE IGEN a válasz, akkor Ön valószínűleg kéretlen emaileket küld. Ebben az esetben kérjük tanulmányozza át az alábbi írásainkat is:
- Minimális követelmények SalesAutopilot-os email küldéshez
- Segítség listakezelési gyakorlatának felülvizsgálatához
- Miért nem jutnak célba marketing emailjei elég jó arányban, és miért landolnak a promóciók fülön vagy a spam mappában?
- A legteljesebb ellenőrzőlista + kézikönyv marketing email-jei célbajuttatásához…
Úgy gondolja, hogy SPAM email(eke)t kap?
- Használja a leiratkozás linket az e-mailben a listáról történő azonnali leiratkozásra.
- A kéretlen emailt küldje el a info[@]marketingszoftverek[.]hu címre és mellékeljen minden egyéb olyan információt amelyről úgy gondolja, hogy segítheti a kivizsgálást. FONTOS: Ha nem küldi tovább magát az emailt, amit Ön szerint kéretlenül kapott, nem tudjuk elvégezni a kivizsgálást, még azt sem fogjuk tudni megállapítani, hogy melyik felhasználónktól szeretne leiratkozni.
A SalesAutopilot és partnerei nagyon szigorúan veszik az engedélyhez kötött marketing betartását. Köszönjük, ha segít nekünk, hogy ezt a gyakorlatot minél szélesebb körben be tudjuk tartatni, és hogy elolvasta a SPAM ellenes eljárási rendünket!