SAPI Újdonságok
9
perc
olvasási idő

Hogyan hozd ki az őszi időszakból a maximumot a SalesAutopilot küszöbön álló újdonságaival?

Csepregi Balázs
SalesAutopilot – társtulajdonos, ügyvezető.
Publikálás dátuma:
2024-10-07

Ezzel a rövid, 3 részes cikksorozattal abban fogok neked segíteni, hogy fel tudj készülni az őszi-téli, valamint az előttünk álló körülbelül 12 hónapos időszakra, méghozzá a körülöttünk lévő nehezített gazdasági környezetben.

Abban szeretnék neked segíteni, hogy egy e-mail marketingező, marketing automatizáló kkv cégként hogyan tudod kihozni a legtöbbet ebből az időszakból.

A cikkben valamint a videóban:

  1. Ránézünk a válságra, viszont ahelyett, hogy megmondanám a tutit, a saját számainkról, azaz az ügyfeleink, a ti saját számaitokról fogok röviden beszámolni, hogy lásd, mi történt az elmúlt időszakban, azaz a nyáron,
  2. egy vicc kapcsán fogok egy nagyon fontos hozzáállásról beszélni,
  3. utána pedig megmutatom, hogy hogyan fogunk neked segíteni a következő hónapban költséget vágni, azaz költséget csökkenteni,
  4. utána megmutatom, vagy legalábbis sejtetem, hogy a következő 4-5 hónapban hogyan fogunk neked segíteni kihozni a maximumot a Salesautopilot fiókodból.Itt nagyon-nagyon konkrét dolgokról lesz szó, úgyhogy megéri figyelned. 

Amennyiben jobban szereted a videós formátumot, íme a videó, ha inkább olvasnál, akkor kérlek tekerj a videó alá, és ott megtalálod a videó teljes tartalmát.

Az előző blogbejegyzésünkben írtam róla, hogy mi történt a nyáron, milyen előkészületeket tettünk, hogy a lehető legtöbbet tudjunk nektek segíteni az ősz elindultával. Ha esetleg nem láttad még azt a blogposztot, mindenképpen olvasd el, vagy legalább fusd át, hasznos lesz!

Rövid helyzetértékelés a július-augusztusi számaitok alapján

Mivel iparáganként nagyon különböző dolgok történnek, különböző módon reagálnak az ügyfelek, nem is szeretnék ezzel kapcsolatos fejtegetésekbe bocsátkozni. Mutatom inkább helyette, hogy mit mutatnak a mi mért adataink. Ezek az adatok a ti, azaz az ügyfeleink, valamint az ügyfeleink feliratkozóinak, ügyfeleinek aktivitását tükrözik.

Nagyon érdekes, hogy május volt a legjobb hónap az elmúlt időszakban. Június-július enyhe csökkenést mutatott, majd az augusztus volt, ami egy nagyobb megzuhanást jelentett. Először tehát megnézzük ezt a visszaesést, majd egy későbbi posztban visszatérünk rá, hogy mit mutatnak a szeptemberi számok.

A számok alapján úgy tűnik, hogy nyáron nem pánikoltatok be és nem dolgoztátok végig a nyarat, hanem pihentetek is - főleg augusztusban. Az e-mail küldésetek mennyisége 15,3%-kal, 35,8 millióról 30,3 millióra csökkent augusztusban júliushoz képest. Az összes, mindenre kiterjedő aktivitás, ami a ti aktivitásotok, plusz az olvasóitok és ügyfeleitek összes aktivitása (átkattintás, megrendelés, műveletlefutás, feliratkozás, leiratkozás, stb.) csak 10,7%-kal csökkent. Ez azt mutatja, hogy az előtte levő időszaknak ekkor még tartott a lendülete, tehát az ügyfelek és olvasók nem vettek vissza annyit aktivitásban (-10,7%), mint amennyit ti visszavettetek (-15,3%).

A megrendelések száma augusztusban 150 ezerről 139 ezerre, azaz csak 7,4%-kal csökkent. Ez azért érdekes, mert ti 15,3%-kal küldtetek kevesebb e-mailt, de a megrendelések száma nem csökkent ilyen mértékben. Ami viszont sajnálatos, hogy a bevétel, amit realizáltatok, az 3,9 milliárdról 3.3 miliárdra, azaz 13,9%-kal visszaesett, ami még mindig kisebb csökkenés, mint az aktivitásotok 15,3%-os csökkenése. Viszont ez a két szám azt mutatja, hogy összességében az átlagos kosárérték is érzékelhető mértékben, konkrétan 25 808 Ft-ról 23 996 Ft-ra, azaz 7%-kal csökkent.

Ami egy kicsit kilóg a képből, hogy a feliratkozók száma 1,8%-kal nőtt augusztusban júliushoz képest. Ami ennek a jelentését árnyalja, hogy ebben az ügyfeleink által importált listák is benne vannak, tehát ez nem tiszta feliratkozó szám növekedés, a növekedés inkább az email marketingre vonatkozó szándék erősödését mutatja.

Mit jelentenek ezek a számok számomra?

Az első, hogy van megküzdési stratégiátok, és ennek borzasztóan örülök!

A másik, hogy továbbra is ti vagytok a kkv világ krémje!

Azok a vállalkozások vagytok – akár a cégvezető vagy, akár a marketinges –, akik a mai napig tudják, hogy az e-mail még mindig az egyik leghatékonyabb, ha nem a leghatékonyabb eszköz.

Márpedig azok a kkv-k, akik automatizálnak, automatizmusokat használnak, és rendszerekben gondolkoznak, azok joggal nevezhetők a kkv világ krémjének, és bizony így a fejlődésre is nektek van a legtöbb esélyetek!

(Erről kicsit bővebben fogok a következő posztban írni.)

Mi kell a növekedéshez válságban?

Ismered a viccet a két kirándulóról, akik mennek az erdőben a kis hátizsákjukkal, és egyszer csak meglátnak egy medvét? Jön feléjük a medve üvöltve…

Az egyik fickó mondja a másiknak, hogy “Gyere, fussunk!” A másik viszont ahelyett, hogy elkezdene futni, gyorsan leveszi a hátizsákját, előveszi a futócipőjét, elhajítja a bakancsát, és kezdi felvenni a futócipőjét. Mondja neki a másik, hogy “Mit csinálsz te szerencsétlen, úgyse tudsz gyorsabban futni, mint a medve!” A másik erre: “Haha, nem kell gyorsabban futnom, mint a medve! Elég, ha gyorsabban futok, mint te!”

Vállalkozóként tekinthetsz ugyanígy a piacra. A céged az egyik futó, a gazdasági helyzet a barátságtalanul közelgő maci, a másik futó pedig a versenytársaid. Nem csak a közvetlen versenytársak, hanem bárki, aki a vevőnek azért a pénzmennyiségért versenyez, amire te is hajtasz.

Amiből én ilyenkor erőt merítek, hogy lehet, hogy válság van, de az emberek nem az összes bevételüket veszítették el. Amikor azt mondjuk, hogy “az embereknek nincs pénzük”, az így egy meglehetősen pontatlan állítás. Inkább azt mondanám, hogy csökkent a bevételük reálértéke. De nagyon fontos, hogy ha azt a kategóriát, amiben te versenyzel, nem dobja ki a teljes piacod, akkor máris van esélyed.

Nem azt mondom, hogy minden rendben van, csak azt, hogy nem veszítetted el az összes esélyedet.

Olyan ez, mint az adósságbehajtás. Még a vállalkozói életem elején egy pénzügyi tréningen tanultam, hogy a kintlevőségek behajtásánál a legtöbb tartozó ügyfeled nem az összes bevételét veszítette el, csak kevesebb bevétele van, mint amennyi kiadása. Amit nekem akkor megtanítottak, hogy nem pánikolnom kell, hanem arra törekedni, hogy az adós fontossági listáján előrébb legyek, mint az a pont, ahol elfogy a kifizethető pénze.

Tehát ahogy most is, csak annyi volt a feladatom, hogy előrébb kellett kerülnöm a másik fél fontossági listáján. Tehát ahogy most is, csak a másik hitelezőnél kellett gyorsabban futnom, nem a medvénél.

Ugye tudod, hogy már most jobb helyzetben vagy, mint a legtöbb versenytársad?!

Amit fontos felismerned, hogy nem minden versenytársad van ott az emberek fejében, ahogy te ott vagy!

Ha te már (vagyis még) használsz e-mail marketinget, ha automatizálsz, és emiatt marad időd kreatív marketing megoldásokra, ha rendszerekben gondolkozol, és ez még több kapacitást szabadít fel, és még jobb megoldásokban tudsz gondolkozni, és tudod szolgálni a vevőidet, akkor te ott leszel a fejekben, és feljebb kerülsz a vevők fontossági listáján.

Ha feljebb kerülsz a fontossági listán akkor te még megkapod a vevő elkölthető pénzét, az utánad jövő, a versenytárs, aki nem kommunikál, aki most próbál e-mail listát “szerválni”, mert rájött, hogy az e-mail marketing mégsem halott, nos, neki már nem marad a vevő elkölthető keretéből.

Most pedig, hogy sikerült átirányítani a fókuszodat arra, hogy a cél, hogy előrébb kerülj a vevőid/lehetséges vevőid prioritási listáján, akkor már mondom is, hogy mi, a SalesAutopilot konkrétan hogyan fogunk neked ebben segíteni.

Hogyan segítünk a következő pár hónapban csökkenteni a költségeidet, és (növelni) többszörözni a Salesautopilot fiókod megtérülését (ROI-ját)?

(1) Az első segítség, hogy időben szólunk, hogy lesz egy kisebb árkorrekció november elején. Erről már emailben is tájékoztattunk minden ügyfelünket. Bizonyára sejted, hogy – ahogy minden évben lenni szokott – október közepétől ismét elérhetőek lesznek éves csomagjaink, amelyeknek két előnye lesz pénzügyi szempontból.

Az egyik, hogy az éves csomagokban lesz némi kedvezmény, a másik, jelentősebb előny, hogy még az árkorrekció előtti áron fogsz tudni hozzájutni az éves csomaghoz.

Tehát ha nem hónapról-hónapra él a vállalkozásod, ha nem a túlélésért küzdesz, mint egy fuldokló, hanem van normális cash-flow-d, azaz ha rendesen működik a céged – ahogy az ügyfeleink túlnyomó többségének –, akkor neked is érdemes abban gondolkozni, hogy éves csomagra váltasz.

Hadd említsem meg, hogy mi magunk is pont így gondolkozunk. A pénzügyes kolléganőm az elmúlt hetekben végignézte, hogy milyen összeget tudnánk megtakarítani, ha a számunkra fontos szoftver előfizetések közül amit még eddig nem váltottunk éves csomagra – Monday, Dropbox, Google Workspace, stb. – most végre éves csomagra váltanánk, és havi szinten százezreket tudunk megspórolni csak ezzel a váltással. Ez éves szinten milliókat jelent, ami megmarad profitként, és ki lehet venni osztalékként. 

(2) A második – sokkal fontosabb – segítség amit nyújtunk – mert állítólag, még senki nem spórolta magát gazdagra –, hogy abban is fogunk segíteni, hogy hogyan hozd ki a maximumot a Salesautopilot fiókból.

Ennek egyik eszköze, hogy idén is adunk extra e-mail keretet az éves csomaghoz, hiszen tudjuk, hogy ott kell lenned a fejekben. Ehhez e-maileket kell küldeni – persze nem ész nélkül, erre később vissza fogok térni –, de akkor is e-maileket kell küldeni.

A másik, sokkal fontosabb, hogy mutatjuk neked az útirányt.

Nem csak úgy általában, hanem nagyon is konkrétan. Hajszálpontosan fogjuk mutatni az útirányt azok alapján a tapasztalataink alapján, hogy mi működik az ügyfeleinknél és azon vállalkozótársaimnak, akik használnak SalesAutopilotot, marketingautomatizálást, e-mail marketinget, és rendszerekben gondolkoznak.

Hajszálpontosan meg fogjuk neked mutatni, hogy mi működik, és letanítjuk neked és a munkatársaidnak konkrétan a rendszereket; sőt, konkrét erőforrás segítséget, munkaerőt is fogunk adni neked a megvalósításhoz.

Természetesen erről a két utolsóról – útirány és megvalósítási kapacitás – sok szó lesz még mostanában.

A következő blogposztom és videóm egy kicsit tanítósabb lesz, majd az utána következőben térek vissza rá, hogy, hogyan segítünk neked a konkrétumok szintjén.

Ha tehát szeretnéd (sokkal) jobban kihasználni SalesAutopilot fiókodat, és ehhez igénybe venni a segítségünket, mindenképp nézd majd meg a következő videót/blogposztot, pillants rá a nyári SalesAutopilot fejlesztések blogposztunkra, és így nagyon klasszul össze fog állni a fejedben egy olyan kép, hogy hogyan tudsz akár komoly növekedést elérni a következő 4-5 hónapban!

Tarts velünk, melletted állunk, és hamarosan folytatjuk nagyon is konkrét segítséggel, útmutatással, és erőforrással a te számodra! 

Szerző
Csepregi Balázs
SalesAutopilot – társtulajdonos, ügyvezető.
A SalesAutopilot társtulajdonosa, ügyvezetője, valamint marketing- és értékesítési vezetője. 20+ éves marketing, projekt menedzsment és marketing rendszerépítési tapasztalatával, valamint a stratégiai megközelítésével hatékonyan segít a cég ügyfeleinek megtalálni a kreatív marketing és a megvalósíthatóság azon határterületét, ami a gyors fejlődéshez szükséges.

Heading

This is some text inside of a div block.

Heading

This is some text inside of a div block.

Próbáld ki teljes funkcionalitású ingyenes verziónkat akár most rögtön!

Ingyenes kipróbálás
Regisztrálj teljesen ingyenesen
Építs szabadon, korlátok nélkül
Spórolj időt, adj el többet