Még gyorsabb és eredményesebb hírlevélírás 8 vadonat új SAPI funkcióval
Az új évet ugyanott folytattuk, ahol a tavalyit abbahagytuk: tovább fejlődött a SAPI 2.0., így még hatékonyabban tudod vele automatizálni a céges folyamataidat. Többek között az új email editor frissült új funkciókkal, amiben most már egyénileg és csapatmunkában is nagyon könnyű lesz trendi, látványos emaileket létrehozni gyorsan és egyszerűen.
Mielőtt azonban bemutatom a 8 új funkciót, hadd emlékeztesselek, hogy ha a régi felület használója vagy, az új email editor nem elérhető számodra. Ha ezt szeretnéd használni (és a lent felsorolt előnyeit élvezni), akkor be kell kapcsolnod a SAPI 2.0. verzióját. Arra is felhívom a figyelmed, hogy ha a régi kezelőfelületen hibát találunk, azt javítjuk, de fejlesztéseket már nem végzünk rajta. Ellentétben a SAPI 2.0-val, ami folyamatosan frissülni fog továbbra is, hogy még kényelmesebb és hatékonyabb legyen vele a munka.
Még hezitálsz, válts-e a régi, megszokott felületről az új, ismeretlen 2.0-ra például az új email editor kedvéért?
Az új email szerkesztő pontosan olyan, és úgy működik, mint a legtöbb mai drag & drop szerkesztő-program, tehát biztos lehetsz benne, hogy használata nem okoz majd számodra nehézséget, nem kell extra órákat kalkulálnod arra, hogy megtanuld kezelni. Bízz bennem, válts át az új verzióra, és meglátod, könnyebb, gyorsabb és élvezetesebb lesz az emailek szerkesztése!
#start-blue#
És mi lesz a régebbi szerkesztőkben írt emailekkel?
Az EDM Designer (régi drag & drop editor) még hónapokig (talán év végéig is) elérhető marad, a megszűnéséről pedig folyamatosan, többször is tájékoztatni fogunk, így biztosan tudni fogsz róla. Jó hír, hogy e határidő után sem veszik kárba az eddigi munkád. Minden EDM Designerrel készült emailed kiküldhető lesz továbbra is, csak nem lesznek szerkeszthetőek.
A régi egyszerű email editort (lásd fenti első ábra) továbbra is fogod tudni használni szerkesztésre, csak ezzel nem lehet túl szép emaileket készíteni.
Azt viszont jó, ha tudod, hogy a régi szerkesztőkre több frissítés már nem érkezik, így ami most szúrja a szemed, és esetleg bosszantóvá teszi a munkát, az már úgy is fog maradni. Az új, 2.0-ás szerkesztő használatát azonban könnyű megtanulni (pl. innen a tudásbázisból: SalesAutopilot Levélszerkesztő 2.0), folyamatosan fejlődik a felhasználók és a piac igényei szerint, és minden funkció a kényelmedet szolgálja. Sok értékes időt spórolsz magadnak, ha mielőbb átállsz a használatára!
#end-blue#
Most pedig megmutatom, milyen új frissítésekkel fejlesztettük az új email editort! ⬇️
1. Kommentek az email szerkesztőben – könnyebb lett a közös hírlevél szerkesztés
Ha az emailek írása-szerkesztése nálatok is csapatmunka eredménye, és több (belsős vagy külsős) kolléga dolgozik rajtuk, akkor ez az új funkció lesz a kedvencetek.
Jelentősen megkönnyíti a kollaboratív- és a távmunkát is, hogy az új editorban kommentelhetitek egymás munkáját, megjegyzéseket hagyhattok a szerkesztőfelületen az egyes tartalmi elemeknél. A munkát vizuálisan nem zavarják a bővülő megjegyzés-folyamok, hiszen nem a szöveg mellett, hanem a beállítások panelen, külön ablakban olvashatók a kommentek. A szerkesztőfelületen egy kis ikon jelzi, ha valaki megjegyzést fűzött egy részhez, az előnézetben viszont ebből semmi nem fog látszódni.
A kommentek közötti keresés is egyszerű, illetve egy kattintással le is zárható egy-egy javaslat („Megoldás”). A felsorolt apró módosítások mind-mind azt segítik, hogy a szerkesztés folyamatát, a munka haladását könnyedén nyomon tudd követni.
Így hagyhatsz kommentet az egyes tartalmi elemeknél
Ez a vadonatúj funkció végre a hírlevél szerkesztőbe is elhozza az online kollaboratív (de nem szimultán) munka lehetőségét, amit már más szoftvereknél (pl. dokumentum szerkesztők) már megszokhattál. Amennyiben rajtad kívül legalább egy munkatárs felelős a hírlevelekért, mindenképpen próbáljátok ki az újítást, hiszen a munkafázisokat végre egyetlen felületen, könnyedén összehangolhatjátok.
2. Sorok mentése sablonként – elmentheted és újra felhasználhatod az ismétlődő elemeket a leveleidben
Hogyan oldottad meg eddig, ha egy-egy részt a (hír)leveledben újra és újra felhasználtál?
Nekem az a tippem, hogy:
- másolás-beillesztés segítségével egy dokumentumból folyton bemásolgattad, vagy…
- olyan levélsablonjaid voltak, amiben minden blokk szerepelt, és a szerkesztői munka első lépéseként törölted a felesleges részeket.
Ugye, milyen frusztrálóan hangzik már így leírva is? Szerencsére erre többet nem lesz gondod, hiszen egy kattintással elmentheted, majd kiválaszthatod és beillesztheted a “Saját sorok” közül azt az elemet, amit újra használni szeretnél.
Sorok mentése az új email editorban
Ha valamelyik sor már nem szükséges többet, és biztosan nem fogod már használni, a Beállításokban a “Levél sor sablonok” közül ki is tudod törölni.
Sorok törlése az új email editorban
Ezzel nemcsak órákat takarítasz meg a levélszerkesztés folyamatában (magadnak, kollégáidnak vagy alvállalkozódnak), de az egységességgel profi hatást érhetsz el.
TIPP: A beépített, “Alapértelmezett sorok” között is érdemes szétnézned, mert vannak köztük igazán ütősek is!
Alapértelmezett elemek beszúrása
3. Másoláskor megmaradnak a hivatkozások – többé nem kell újraalkotni a linkeket
Talán ismerős nehézség, hogy eddig, ha szöveget másoltál az email editorba, az (biztonsági okokból) minden eredeti formázását elveszítette, beleértve a linkeket is. Erre azért volt szükség, nehogy véletlenül bekerüljenek olyan láthatatlan ún. formázó karakterek pl. Wordből, amik “titokban” tönkreteszik az emailed megjelenését. Ezt végre megoldottuk, így a bemásolt szöveg alól már nem veszik el az eredeti link, és a láthatatlan karakterektől sem kell tartanod. A másolt szövegrészt így is meg kell formáznod (méret, betűtípus stb. beállítása), de a linket nem kell újraalkotnod, amivel megintcsak értékes perceket és kattintásokat spórolsz majd meg a munkád során.
4. Tetszőleges arányú többhasábos elrendezés – még könnyebben alakíthatod ki az egyedi email stílusodat
Ez szintén egy olyan új design funkció, ami (grafikus) szakember bevonása nélkül is lehetővé teszi, hogy igazán szép emaileket hozz létre. Az új email editorban most már nemcsak kötött arányú hasábos elrendezést használhatsz, hanem meg is változtathatod a hasábok szélességét. Ez még nagyobb szabadságot ad a kezedbe a szerkesztésnél.
Megváltoztathatod a hasábok szélességét
5. Jobban látható előnézet – kényelmesebb szerkesztés
Korábban az előnézeti ablak jóval kisebb volt, az év eleji fejlesztések során viszont ez is módosult, és most már elég nagy lett ahhoz, hogy kényelmes legyen vele a munka. Az új desktop előnézeti méret ugyanakkora, mint a szerkesztőablak, így jól látható, de a mobilos nézetben is vannak plusz előnyei, például a hamburger menü legördülését is kényelmesen tudod ellenőrizni.
6. Balra igazított elrendezést is használhatsz minimalista emailjeidhez
Ha nem akarod túlspilázni az emailedet, formázatlannak ható, minimalista levelet is küldhetsz a marketing-allergiás olvasóknak. A “SalesAutopilot sablonok” között találsz is pár jó kiindulási alapot. Az újítás az, hogy a Beállításokban most már balra is rendezheted a komplett tartalomdobozt, így még kevésbé tűnik szerkesztettnek a végeredmény.
Balra és középre igazított tartalomelrendezést is választhatsz
Ha a rövidebb sorok híve vagy, és a szöveg szélességét is megváltoztatnád, 480 és 900 pixel között bármit beállíthatsz — utóbbi a legtöbb digitális eszközön faltól-falig kitölti a képernyőt. A szöveg reszponzivitása ettől viszont biztosan nem sérül, nem kell majd jobbra-balra görgetni a szöveg elolvasásához.
Szabadon megadhatod a tartalom szélességét (400 és 900 pixel között)
7. Heading opció a tartalmi elemek között – látványos címek kevesebb idő alatt
A “Tartalom” elemek között már a címet is megtalálod új opcióként. Azon kívül, hogy így a formázgatással sem kell annyit bajlódnod, a csapatmunkát is jelentősen megkönnyíti és egyszerűsíti, ha ezt használod: bárki dolgozik is a levélen, egyértelmű lesz számára a beállításokból, hogy mit szántak H1-nek, H2-nek vagy H3-nak, és nem kell többkörös egyeztetésekbe bonyolódni.
Cím elem beszúrása
8. Szöveg és kép cikcakkszerű elrendezése – az email most már mobilon is kifogástalanul jelenik meg
Ha szereted a képet és a szöveget egymás alatt cikcakkszerűen elrendezni az emailjeidben (kép-szöveg vagy szöveg-kép felosztást váltogatva), de a reszponzivitás érdekében erről eddig inkább lemondtál (mert pl. a képes és szöveges blokkok össze-vissza követték egymást), akkor jó hírünk van.
Az új hírlevél-szerkesztőben már arra is van lehetőséged néhány kattintással, hogy a kép és a szöveg egységes sorrendben kövesse egymást a mobilos nézetben is (azaz pl. szöveg után mindig kép, vagy kép után mindig szöveg következzen).
Csak be kell kapcsolnod a “Fordított sorrend mobilon” új funkciót (a Sorok menüben) a megfelelő soroknál, ami alig 1 percedbe kerül, cserébe a reszponzivitás érdekében nem kell lemondanod a klassz design megoldásokról. A mobilra optimalizált tartalom fontosságát pedig valószínűleg nem kell magyarázzam. 🙂
Cikcakk elrendezés mobilnézethez igazítása
Remélem, hogy nagy örömmel fogadod az újításokat, és te is tapasztalni fogod, mennyivel gyorsabb, hatékonyabb és egyszerűbb lesz az emailek szerkesztése.
Idővel elkészülnek a fenti funkciók tudásbázis bejegyzései is. Addig minden visszajelzést, kérdést szívesen fogadunk a Facebook csoportban, vagy hozzászólásban; ha pedig hibát találnál a rendszerben, jelezd nekünk egy ügy formájában, mi pedig – ahogy eddig is – a lehető leghamarabb visszajelzünk!
#start-yellow#
Szívesen spórolnál időt a hírlevélíráson?
… és még eredményesebbé tennéd az email marketingedet?
Próbáld ki a SalesAutopilot teljeskörű marketing automatizálási szoftvert, válts át a 2.0-s verzióra, és a fenti funkciókat is azonnal eléred: SalesAutopilot Kipróbálás
#end-yellow#