15 SAPI újdonság: Nagyobb fiókbiztonság, jobb használhatóság, praktikusabb eCommerce és boldogabb feliratkozók
…14+1 fejlesztés, amiből legalább hármat biztosan be akarsz majd építeni cégautomatizáló rendszeredbe. Azonnal.
Könnyebbé tennéd a megrendelések kezelését? Aggódsz a rendszereid biztonságáért? Szeretnél még kevesebb kattintással több eredményt elérni?
Ha bármelyikre igen a válaszod, akkor neked szól ez a blogposzt. 14+1 új fejlesztéssel érkezünk, amikkel mindegyik kérdésre kínálunk megoldást. Foglalkozunk a fiókbiztonsággal, a felhasználói élményed növelésével, a megrendelések kezelésének automatizálásával és az feliratkozóid elégedettségével is.
Jöhetnek a részletek?
… vagy nincs időd átböngészni az egészet? Akkor válassz a tartalomjegyzékből, és pörgesd át csak azokat a fejlesztéseket, amik a legtöbbet lendíthetnek most a folyamataidon.
Neked jelenleg melyik a prioritásos terület?
- Biztonságnövelés
- Egyszerűbb, élvezetesebb szoftverhasználat
- Gyorsabb megrendeléskezelés
- Jobb leiratkozás/visszairatás kezelés, boldogabb feliratkozók
1. Biztonságnövelés
Akár egy figyelmetlen munkatárs, akár egy sikeres adatlopási kísérlet rombolja le a céges rendszereidet a legrosszabb rémálmaidban, mostantól még kisebb lesz rá az esély a SAPI-ban. Szigorítottunk a biztonságon, hogy a külső támadások és a rendszeren belüli akaratlan hibák lehetőségét is csökkentsük. 3 új funkciót vethetsz be ellenük.
Kötelező a felhasználói email címek megerősítése
Hogy tovább növeljük a fiókok biztonságát, mostantól minden felhasználói email címet (régit és újat egyaránt) szükséges megerősíteni a SAPI-fiókokban. Új felhasználó hozzáadásakor automatikusan kiküldésre kerül egy email (a megadott email címre), amiben kérjük a tulajdonost, hogy erősítse meg az email címét. Meglévő felhasználónál, ha még nem történt meg a hitelesítés, van lehetőség a hitelesítő email újraküldésére (mely hitelesítés előfeltétele a felhasználó email címének módosításához).
Ez a Felhasználók kezelése képernyőről, az Adminisztráció menüpontból intézhető (a bal oldali menüben a monogramra kattintva). Ugyanitt azt is ellenőrizheted, hogy a fiókhoz hozzáférő felhasználók közül ki hitelesítette már az email címét és ki nem.
Hamarosan érkezik a kétfaktoros autentikáció is, sőt, a fiók belépések adott IP címre korlátozása. Ha te is nagyon várod már ezeket a biztonsági funkciókat, figyeld továbbra is az emaileket, írni fogunk róla.
Zárolt sorok az új email template-ekben, amikkel megőrizheted egyes részek változatlanságát
Az új 2.0-s editorban mostantól lehetőséged van a levélsablonokban sorokat zárolni, amik így később nem lesznek szerkeszthetőek. Így – a példa kedvéért – hírlevél szerkesztő kollégáid (vagy külsőseid) még véletlenül sem fogják kitörölni a leiratkozás linket, vagy más fontos információt a láblécből, vagy nem fogják megváltoztatni a fejlécben található arculati elemeket.
Érdemes olyan elemeknél használni ezt a funkciót, amik állandóak az emailjeidben, és még véletlenül sem szeretnéd, hogy a legkisebb módosítás is történjen bennük. A zárolt sorokat szerkesztésnél egy kis lakat ikon, illetve egy jobbról beúszó értesítés is egyértelműen jelzi.
Még alaposabb tevékenységnaplózás
Módosítottunk a felhasználói aktivitások logolásán, amit egyébként is folyamatosan bővítünk és finomítunk az ügyfélkérések alapján. Mostantól az is bekerül a naplózott tevékenységek közé, ha egy felhasználó egy lista mezőjét törli, hiszen ez további elemek törlését eredményezheti, így nagy káoszt okozhat egy összetett rendszerben.
Egy mező törlését amúgy is csak a haladó beállításoknál és több felugró figyelmeztetés tudomásul vétele után lehet megtenni, de így is előfordulhat, hogy valaki figyelmetlenségből töröl egy lista mezőt. Ezzel az új funkcióval ellenőrizheted és kezelheted, ha egy munkatársad még nem ismeri ki magát igazán a rendszerben, és további tréningre van szüksége.
A Felhasználó aktivitási napló képernyőn hamarosan elérhető lesz a szűrés funkció is, ami jelentősen megkönnyíti majd a közös munkát és a tevékenységek ellenőrzését, visszakeresését.
2. Egyszerűbb és élvezetesebb használat
Folytassuk 5 olyan fejlesztéssel, amelyek meggyorsítják a SAPI rendszerében a munkát, így hatékonyabban végezheted el a feladataidat. Tudjuk, hogy a “működik” és a “szuperjó használni” között nagy a különbség; a kis pontatlanságok lassíthatják a munkát és elvehetik a lendületed, ezért folyamatosan dolgozunk azon is, hogy a szoftver ne csak hasznos, de élvezetes eszköz is legyen.
Az elemek neve és azonosítója is felugrik az navigációs sávban
Ezt az apróbb módosítást azért vezettük be, hogy könnyebb legyen hasonló nevű elemek közti gyors megkülönböztetés. Így meggyorsítjuk a rendszerépítést, az összetett rendszerek átlátását és a dokumentációs folyamatokat.
Sok hosszú, azonos elnevezésű vagy kezdetű emailed van, amikre eddig rá kellett kattintanod, hogy lásd az azonosítót? A mostani módosítás lényege, hogy az egyes elemekre navigálva a kurzort nemcsak az elem neve, de az egyedi ID-ja is megjelenik, így +1 kattintás nélkül is pontosan be tudod azonosítani.
A “Részletes keresés” megőrzi a találati eredményeidet elnavigálás után is
Szintén a rendszerben való keresést könnyítettük meg azzal, hogy a “Részletes keresés” funkció (bal oldali menüben lent, a nagyítő ikonra kattintva) mostantól nem külön képernyőn, hanem felugró ablakban nyílik meg. Nyugodtan kereshetsz feliratkozók, elemek és címkék között, majd elkattinthatsz a felületről, a rendszer így is megőrzi a találati eredményeid a kereső ablakban, így visszatérve nem kell újraindítanod a keresési folyamatot.
Még egyszerűbben kereshetsz a feliratkozók között
Megváltoztattuk a Feliratkozók listázása képernyőn a Keresés gomb helyét, így kényelmesebb keresést biztosít a feliratkozóid között. A gyorsgombok sorában a bal szélre került, hogy biztosan észrevedd, és a keresőmező is jobban elfér ebben a felosztásban.
Ha eddig nem vetted észre a nagyító ikont a többi gomb között, és a részletes keresésben próbáltál egy feliratkozót megtalálni email cím alapján, az 4 kattintásodba kerülhetet,. A mostani elrendezéssel egy kattintás + enter kombóval negyedannyi idő alatt megtalálhatod a feliratkozót, akire kíváncsi vagy.
Maximalizáltuk a kilistázható feliratkozókat a gyorsabb szoftverhasználat érdekében
A SAPI 2.0. nagyobb mértékben épít a felhasználók erőforrásaira, ami azt is jelenti, hogy bizonyos műveletek nem a mi szerverünkön, hanem a te gépeden, a böngésződben történnek. Ennek előnye, hogy így sokkal több ügyfelünk használhatja a szoftvert egyidőben anélkül, hogy az “belassulna”. Az is együttjár viszont ezzel a megoldással, hogy a kevésbé korszerű számítógépeken egyes képernyők egyes beállításokkal időben lassabban tölthetnek be.
Azért, hogy a kevésbé korszerű gépeken is gyors legyen a munka, az optimalizálás jegyében a Feliratkozók listázása képernyőn az egy oldalon megjeleníthető 1000 fő helyett 250 lett a maximum. Ez biztosítja, hogy kisebb teljesítményű eszközön se okozzon fennakadást egy nagyobb kapacitást igénylő művelet.
Ha azt tapasztalod, hogy a 250 fős feliratkozó lista is nehezen és akadozva gördül a számodra, akkor állítsd még kisebb egységre a számlálót, mert a rendszert nem tudjuk tovább optimalizálni még kisebb számítógép teljesítményre. Cserébe viszont modern gépeken egyre jobban hasít a SalesAutopilot, ahogy ezt remélhetőleg te is tapasztaltad.
Megújult a Szegmensek képernyő, sőt, hamarosan mobilról is ellenőrizheted
Frissült a Szegmensek képernyő kinézete is a 2.0-ban. Ez a nézet még nem mobilbarát, de jelentősége éppen az, hogy hamarosan azzá alakítjuk.
#start-blue#
Tudtad? 😉
Elkezdtük kialakítani a SalesAutopilot legfontosabb képernyőinek mobil verzióját. Elsőként a Vezérlőpult készült el („hivatalos nevén” dinamikus nyitóképernyő)…
Így néz ki mobilnézetben a Vezérlőpult
…és már úton vannak a következő képernyők mobil verziói is:
- Listák listája
- Levelek listája
- Feliratkozók listája
- Szegmensek listája
- Automatizmusok listája
#end-blue#
3. Terméktörzs és megrendelések egyszerűbb és gyorsabb kezelése
A növekedésed lelke az értékesítési folyamatod. Ez akkor jó, ha a vásárlóid is gyorsan, flottul végig tudnak menni rajta, és neked sem kerül végtelen időbe összerakni. Ezért vannak rendszeresen a fejlesztési listánkon a megrendelések automatikus kezelését segítő újítások.
Egyetlen kattintással exportálhatod és importálhatod termékeidet a SAPI-ba
Népszerű kérés volt az ügyfeleink körében, hogy több termék kötegelt módosítása, illetve fel- és letöltése könnyen és gyorsan megoldható legyen a rendszerben.
A Termékek kezelése oldalon (Beállítások > Ecommerce menüpont) a Termékek importálása és Termékek exportálása funkciók rengeteg időt és manuális munkát spórolnak meg a termékkészleted frissítésénél.
Ha például:
- árat akarsz emelni (pl. egységesen 15%-ot) bizonyos termékeknél,
- megváltozott valamelyik termék áfa besorolása, ill. áfakulcsa, és kötegelten több terméknél kell módosítanod,
- meg szeretnéd változtatni a cikkszámok logikáját, és több terméknél is átírni,
… akkor nincs más dolgod, mint exportálni a termékeket, a letöltött Excel-ben módosítani a szükséges adatokat, és a mentett fájlt visszatölteni (importálni) a rendszerbe.
Természetesen nemcsak már meglévő termékek adatain módosíthatsz, hanem teljesen új termékeket is feltölthetsz így a rendszerbe — a megfelelő formátumhoz egy letölthető sablont találsz az importálás gombra kattintva a felugró ablakon.
Szállítási költség áfájának automatikus kiszámítása az űrlapon
Ha többféle áfakulcsú terméket forgalmazol, akkor ez az egyik leghasznosabb új funkció a számodra.
Biztosan tudod, hogy többféle áfakulcsú termék rendelése esetén a szállítási költség áfája a magasabb áfakulcsú termék áfájához kell igazodjon. Korábban ezt a rendszer nem kezelte automata módon, így 3 lehetőséged volt, ha többféle áfakulcsú terméket postáztál rendszeresen:
- beállítottad fixen a 27%-os áfát a szállítási költséghez, de így a vevődnek akkor is ki kellett fizetnie a 27%-ot a szállítás után, ha amúgy nem lett volna szükséges,
- alacsonyabb áfát állítottál be a szállításhoz, ez viszont szabályellenes, és egy adóellenőrzésen büntetést von maga után,
- manuálisan beállítottad az eltérő áfakulcsú termékeknél a szállításra vonatkozó helyes értéket, de ez csak utalásos fizetésnél kivitelezhető, és egyáltalán nem automatizálható.
Egyik sem igazán jó megoldás, de mostantól nem kell erre gondot fordítanod. Ha számlázási országnak Magyarországot állítottad be, a megrendelő űrlapokon a rendszer automatikusan kiszámolja a szállítási költségre vonatkozó helyes áfakulcsot.
Beállíthatod, hogy egy termék ténylegesen szállítandó-e
További újítás, hogy a termékeknél azt is megadhatod, hogy az ténylegesen kiszállítandó-e vagy nem. Ez azért fontos, mert a szállítási költség áfakulcsa csak a ténylegesen szállítandó termékek áfakulcsához kell igazodjon, a nem szállítandó termékek (pl. infotermékek) áfakulcsa ebből a szempontból lényegtelen, nem befolyásolja a szállítási áfakulcsot.
4. Boldogabb feliratkozók
Három olyan újítást eszközöltünk, ami az ügyfeleid/feliratkozóid kényelmét szolgálják. Érdemes mindet ismerned, hiszen a feliratkozóid tájékoztatását segítik, ami – mint tudjuk – egyenes út az elégedettség felé.
Egyszerűbb a leiratkozás a központi listáról
Egyértelműsítettük a leiratkozást a felhasználók számára a központi listás rendszerben. Az eddigi ügyfélvisszajelzések alapján a jelölőnégyzetek és a “pipálós” megoldás félreértésre adott okot, így mostantól kapcsolók használatával lehet jelezni a leiratkozási szándékot. A kapcsoló aktív feliratkozói státusz esetén zölden jelenik meg, leiratkozott státusz esetén pedig szürkén.
Ezen a felületen egy felhasználó az összes olyan feliratkozásról dönthet, amik a központi listához kapcsolódnak. Külön-külön beállíthatja, melyik listáról kíván leiratkozni (ha többre is fel van iratkozva), de egyetlen kattintással akár az összes listáról lekerülhet. Ha később úgy dönt, hogy egy listára újból vissza akar kerülni, nem kell mást tennie, mint ezen a felületen az adott listára vonatkozó beállításait megváltoztatni a kapcsoló állásnak módosításával.
Ha eddig még nem tértél át központi lista használatára, esetleg bizonytalan vagy az előnyeiben és kezelésében, itt kezdd a tájékozódást. Hamarosan pedig további Tudásbázis anyagokra is számíthatsz.
Ismét vissza tudod iratni véletlen leiratkozóidat
A GDPR bevezetésekor a minél nagyobb jogi megfelelés érdekében döntöttünk úgy, hogy ha valaki leiratkozik, ne lehessen manuálisan visszairatni. Akkor ez jó döntésnek tűnt, és inkább választottunk egy jogi szempontból biztonságos megközelítést, mint hogy kockázatot vállaltunk volna a kényelem érdekében.
Mára már ismerjük annyira a GDPR gyakorlatát, hogy ezt a sokak által szinte követelt funkciót megfontoltan, de kockázatmentesen vissza tudjuk vezetni a használatba, ráadásul néhány finomítást is bevezettünk.
Mind a leiratás, mind az újraaktiválás látszik a feliratkozó adatlapján, hogy utólag könnyebb legyen kisilabizálni, hogy mi történt egy-egy feliratkozóval.
Fontos érteni azt is (mi is ezt értettük meg), hogy ebben az esetben a visszairatással járó teljes felelősség az adatkezelőé, tehát a tiéd. Mi nem vizsgáljuk, és nem is tudjuk vizsgálni, hogy akit visszairatsz, az tényleg azt mondta-e neked, hogy véletlenül iratkozott le. Ennek a dokumentálása is a te feladatod, és a felelősség is a tiéd. Mi csak az alkoholreklámokból már ismert szlogent tudjuk újrafogalmazni: Használd felelősséggel!
Finomítottuk a törölt felhasználóknak megjelenő üzenetet
Eddig ha egy olyan felhasználó szeretett volna leiratkozni egy korábban számára küldött emailből, akit már töröltek a listából (vagy az egész listát törölték), akkor semmilyen hibaüzenet nem tájékoztatta erről – egy nagy fehér képernyőt kapott. Ezt a folyamatot és kommunikációt finomítottuk, így mostantól magyarul és angolul egy hibaüzenet értesíti, hogy a leiratkozás a próbált módon nem lehetséges.
Miért nem azt írjuk ki, hogy már leiratkozott, vagy hogy törlésre került? Azért mert nincs vonatkozó információnk, hogy esetleg nem kezeled-e a feliratkozókat egy másik rendszerben, excel táblában, vagy akárhol. Ilyen tartalmú tájékoztatást ezen a ponton csak Te, az adatkezelő adhatsz a feliratkozóknak.
+1 Még könnyebben hozhatod létre első automatizmusaidat
Minden új és “újrakezdő” ügyfelünknek ajánljuk, hogy kezdje a SAPI-val való ismerkedést a “Segítség az induláshoz” ellenőrzőlistával (a bal oldali menüben a villám gombra kattintva érheted el). Így gyorsan átláthatók a rendszer építőkövei, és lépésről lépésre megszerezhetők az első sikerélmények a marketingautomatizálás terén:
- elküldheted az első egyszeri emailjeidet (kampánylevelek, hírlevelek)
- feliratkoztathatod első érdeklődőidet a weboldaladon
- beérkeztetheted az első sikeres megrendeléseket, fizetéssel, számlazással, mindennel együtt
- összekapcsolhasd a webshopod a SAPI-val
Ezt az ellenőrzőlistát most a 2.0-ban összekötöttük az Automatizmus Építővel is, így nemcsak a fenti lépéseken vezet végig, hanem a teljes automatizált folyamat tervezését is megkönnyíti már a kezdetektől.
Még nem váltottál SalesAutopilot 2.0-ra?
Már több, mint 700 ügyfelünk használja elégedetten a SalesAutopilot 2.0-át, és te is bármikor átválthatsz fiókodban (ha nem te vagy a fiók fő felhasználója, akkor őt kell megkérned a váltásra). A váltás:
- ingyenes
- egyetlen perc az egész, és
- nem igényel semmilyen előkészítést
Ha további részletekre is kíváncsi vagy a 2.0-ra váltás előtt, itt olvashatsz róla tudásbázisunkban.
Remélem, a legújabb fejlesztések számodra is hasznosnak bizonyulnak! Ha kérdésed van bármelyik használatához, írj bátran a SalesAutopilot Cégautomatizálás Facebook csoportunkba.
Szeretnéd profi automatizmusokkal hatékonyabbá tenni online folyamataidat?
…és végre annyi eredményt bezsebelni, amennyit a céged és a terméked megérdemel?
Próbáld ki a SalesAutopilot teljeskörű marketing automatizálási szoftvert, és a fenti újításokat is azonnal eléred a 2.0-ban: SalesAutopilot Kipróbálás