Inspiráció az évindító hírleveledhez: 8+1 konkrét formula kiváló évindító hírlevélhez
Annyira “menő” évindító hírlevelet küldeni, mégis sokan meg sem próbáljuk, mert nem érezzük magunkat elég kreatívnak hozzá. Az alábbi blogposztban 8 + 1 nagyszerű példát mutatok neked, és abban is segítek, hogy hogyan tudod ezeket alkalmazni a saját cégedre.
Miért érdemes belevágni?
Az év eleje az az időszak, amikor a legtöbben sokkal nyitottabbak az új gondolatokra, új szokásokra. Várakozással tekintünk az év elé, már alig várjuk, hogy mit tartogat számunkra, és egy jól megszerkesztett évindító hírlevél jóval nagyobb sikerrel tudja átadni céged üzenetét, mint máskor.
Szerencsére csak kevesen csinálják, és még kevesebben csinálják jól, így még bőven van lehetőség különlegesnek lenni ezen a területen.
Nézzük is a példákat, hogy mielőbb hozzá tudj látni te is a saját verziódhoz!
#1 – A márkaépítő évösszefoglaló
Amikor ezt a hírlevelet megláttam, ez a mondat fogalmazódott meg bennem: “NA EEEZ A JÓ MARKETING!”
Mivel igazán jót alkotni nehéz, az összes példám közül ezt a legnehezebb “utánozni”. Egész évben tudatosan kell készülni rá, tervezni az eseményeket, gyűjteni a fotókat, okosan összerakni az éves eseménynaptárt.
Úgy is mondhatom, hogy “csak” kiváló cégnek kell lenni. 🙂
Az eredmény viszont kettős:
- kiváló márkaépítés az ügyfelek és lehetséges ügyfelek körében,
- kiváló munkáltatói márkaépítés.
Szóval gratulálunk, és sok sikert mindenkinek, aki követni kívánja a példájukat!
Itt a blogposzt, ahova a hírlevél vezet: https://www.optimonk.hu/ez-tortent-velunk-2019-ben
És íme maga a hírlevél:
Menjünk is tovább valami könnyebben reprodukálhatóval!
#2 – Ratatouille, avagy mindent bele!
Wes Bush szoftver árazási szakértő. Az ő hírlevelében minden van, ami iránt az olvasótábora érdeklődhet. Nézzük csak röviden a fő pontokat (magyarul):
- Az év csúcspontjai és az év mélypontjai. Szakmai és személyes események is megemlítve, mint pl. hogy megtanult motorozni, elindított egy új szakmai képzési programot, és bevallotta, hogy egyedül nem haladt valami gyorsan, úgyhogy itt az ideje csapatot építeni.
- A termékkel kapcsolatos sikerek
- Az év legjobb befektetése 100 USD alatt (egy jegyzetfüzet)
- Kedvenc könyvek
- Kedvenc Podcast-ek
- Kedvenc kurzusok
- 10 lecke, amit az elmúlt évtizedben tanult
Íme maga a hírlevél:
#3 – A szolgáló
A SaaStr a szoftverszolgáltatók legnagyobb világméretű közösségének hírlevele, és ugyan itt a heti hírlevélbe csomagolva érkezett az újévi termékajánló, mégis mások által is kíválóan felhasználható.
Azzal indít, hogy a 2020-as évre a céljuk újabb és újabb módokon segíteni ezt a közösséget, és ennek legjobb módja egy új képzési program.
Ami miatt méltónak találtam berakni az évindító ötletek közé, az az elegancia, amivel tálalják ezt az új terméket. Termékajánlónak is hívhattam volna, de annyival hangsúlyosabb (számomra a célpiaci olvasó számára), hogy segítenek 1 milló dollárról 10 millióra növelni az árbevételemet, hogy egyáltalán nem tűnik tukmálósnak az ajánló.
A kulcs tehát, hogy sokkal hangsúlyosabb a transzformáció, amiben a termék segít, mint az, hogy nekem “vennem kell” valamit.
Íme maga a hírlevél:
#4 – A prémium termékajánló
Lehet, hogy itt az ideje félrerakni a szégyenlős énedet, és a legdrágább, legkülönlegesebb terméked ajánlásával kezdeni az évet. Elvégre ha bármi logika van az árazásodban, akkor a legdrágább terméked nyújtja a legnagyobb értéket a vásárlóknak. Ha pedig jót akarsz nekik, akkor nyilván a legnagyobb értéket szeretnéd nyújtani. Erre nincs is sokkal jobb alkalom, mint egy éveleji gondoskodó hírlevél!
#5 – Szakmai trend előrejelzés
Szakmai szempontból nincs semmi, ami jobban növeli a renomédat, mintha te mondod meg a jövőt. Persze nem árt, ha ez legalább részben be is jön, de ha értesz a szakmádhoz, olvasol szakmai folyóiratokat, akkor nem is olyan nagy varázslat látni azt, amit a laikus nagyközönség még nem lát.
Miért olyan hasznos, ha nő a vevők szakértelmedbe vetett hite?
Mert akkor te tudod megtanítani nekik a vásárlás, termék (vagy szolgáltatás) választás szempontjait, és van rá némi esély, hogy ha ezen szempontokat tőled tanulták, akkor logikus lépés lesz a részükről egyre többet vásárolni tőled.
Személyes sztori: Akartam venni az ünnepek alatt némi hidegen sajtolt olajat.
Szerinted kitől vettem meg?
Aki egy blogposztjában megtanított rá, hogy a címkék trükkös megfogalmazásának dekódolásával és néhány “érzékszervi teszt” segítségével magam is meg tudjam állapítani, hogy egy olaj tényleg hidegen sajtolt-e (persze csak miután megvettem, de már ez is valami :))
Szerinted kitől vettem a következő, tényleg hidegen sajtolt olajat? Bingó! Pontosan a cikk írójától.
Íme a példa a Wistiától:
https://wistia.com/learn/marketing/10-brand-marketing-predictions-for-2020
#6 – Rajongói évindító (ha nem szereted a szőrszálhasogatást, ezt KÉRLEK ugord át)
Zseniális az alábbi hírlevél, de sanszos, hogy csak a célpiac veszi észre azokat a finomságokat, amiktől annyira jó. Nézzük sorra (igen, Anova felhasználó vagyok, shout-out to Ádám Tóth)
1 – Az Anova termékének az egyik kategória neve: “precíziós főző”. (Ez azt jelenti, hogy tizedespontosságig tudom beállítani a “sous-vide” főzővíz hőfokát.). Mi szerepel az apróbetűsben az email tetején? “Szeretnél precíziós vizuális élményt? Nézd meg az emailt böngészőben!” Finomság, de én értékelem.)
Szóval már az apróbetűsben is használják a termékül egyik hívószavát. Zseniális #1
2 – A tárgy mezőben #hashtagethasznalnak, és ezen keresztül szólítják meg az Anova kaja mániásokat (anovafoodnerds).
(Ahh, sajnos a #-ben szereplő “nerd” szóra nincs jó magyar szavam, kb azt jelenti, hogy valaki, akinek nagyobb az IQ-ja, mint a súlya. Persze fontban, ami kb 45 dekának felel meg.
Megint más definíció szerint a nerd valaki, aki (1) nagyon szeret tanulni és (2) nem igazodik a szociális normákhoz.)
Szóval a lényeg, hogy minden alkalmat megragad arra, hogy megszólítsa a közönség “nerd”-ségét, és emlékeztesse őket, hogy ők mások, mint mindenki más.
Ez a törzs építés egyik legjobb módja!
(@Dia, ezt mi is tudnánk szerintem használni! 🙂 <<= és kérlek ezt hagyd benne a blogposztban)
#7 – Az integrátor
Még egy kajás hírlevél, gondolom kezded sejteni, hogy fura vagyok 😉
Azért integrátornak neveztem el ezt a megoldást, mert nem a konkrét terméket ajánlja, hanem egy komplex programot állít össze, ami egy még nagyobb transzformációt ígér, mint az egyes termékei (“A Golyóálló 30 napos Upgrade program lényege, hogy felturbózza az agyad, energizálja a tested, menedzseli a derékvonalad, és baromi jól érzed magad tőle!”), és nem pusztán termékeket ajánl, hanem egy teljes rendszerbe foglalva ajánlja a termékeket.
Igényel némi gondolkodást a megoldás alkalmazása, de valójában nagyon sok helyen alkalmazható. Itt a képlet:
Nagy Transzformáció = Szakmailag felépített koncepció + a Terméked
Lehet, hogy te is azzal tudnál még hatékonyabban eladni emailben, ha a szakmai tudásodat is beépítenéd a kommunikációdba!
Lehet, hogy ami neked teljesen alap szakmailag, az a vevődnek felbecsülhetetlen szakmai tanács!
Ne feledd: a te szakterületeden valószínűleg te többet felejtettél 2019-ben, mint amennyit a vevőd valaha tudott a témáról.
https://www.bulletproof.com/article/30-day-upgrade-download
Íme a hírlevél maga:
#8 – A filozófus
Szintén életmód, de abban kilóg a sorból, hogy nem akar semmit eladni, azaz nincs semmi eladható terméke vagy szolgáltatása.
Peter Attia az egyik legnagyobb zseni, akit “ismerek”. Fizikus, orvos, kutató, sportember. (Van saját podcastja is, de abból kábé 2%-ot értek, és nem az angol miatt, úgyhogy ha biztosan érteni szeretnéd, érdemes megnézni / meghallgatni a Jocko Podcast-ban vele készült interjút.)
Miről ír?
Először arról, hogy még soha nem tett újévi fogadalmat.
Ezek után arról, hogy milyen események hatottak rá mostanában, amik mégis újévi elhatározásokra sarkallták.
Majd leírja, hogy mit fog változtatni az életminőséget meghatározó három fő területén, a táplálkozás, testmozgás, alvás területein.
Mikor való neked ez a megközelítés?
Szerintem akkor, ha a hírleveled célja a személyes márkaépítés, személyes kötődés kialakítása, vagy csak ellátni értékes gondolatokkal az ismerőseidet, vagy akár ügyfeleidet.
#8 + 1 – a Beindító, avagy a “Hogyan használd a termékemet?” email
Nos, ez a recept nagyon egyszerű, szakmai szempontból elmagyarázod, hogyan mire használja a vevőd a terméked.
A példa pedig PONT EZ a hírlevél (oké, blogposzt), amit olvasol.
Nem azt írtam le, hogy hova kattints, meg hogyan kattints, hanem azt, hogy MIRE tudod használni a termékemet, és hogyan tudsz extra eredményt elérni vele.
Összefoglalásként pedig az elérhető előnyök, amikre szert tehetsz, ha nem vacakolsz sokáig, és kiválasztod a neked való verziót, megírod, és már küldöd is:
- Márkaépítés
- Munkáltatói márkaépítés
- Szakterületed jobb bemutatása az ügyfeleidnek, vevők önképzésének erősítése
- Közösségélmény erősítése
- Szakmai tekintélyed erősítése
- Vevőd felkészítése a jövőre
- Prémium termékeid megismertetése
- Termékhasználat elmélyítése
- Vevőd gondolkozásának fejlesztése
Jó munkát!
…viszont lenne egy kérésem is!
Ha megírtad és kiküldted a hírleveled, kérlek továbbítsd nekem emailben, és bemutatom itt a blogban!
Boldog lennék, ha láthatnám a munkád eredményét!