Haladó folyamatok nem csak haladóknak: finomhangold a bizniszed ezzel a 4 új funkcióval.
Képzeld el milyen lenne, ha automata lenne az érdeklődőszerzés, az értékesítés, a számlázás és még az utókommunikáció is. Ha a nap 24 órájában, előre időzítve, vagy feliratkozóid viselkedésére reagálva kommunikálnál vagy osztanád le a feladatokat a csapattagok között. Egy igazi önjáró profittermelő gépezeted lenne.
Pontosan ezt érheted el, ha bátran nyúlsz a haladó funkcióinkhoz vagy még jobban elmélyülsz bennük.
Például, amikor a beépített automatizmus variációk már nem elegendőek, akkor színre lépnek a műveletek. Ez a funkció utcahosszal veri a nemzetközi marketing szoftvereket. Olyan belső és külső eseményeket hozhatsz létre, amikkel egészen hihetetlen rendszereket építhetsz. Például, raktárkészlet fogyást intelligens kamerával figyelő automatizált beszerzési rendszert. Igen, egy ügyfelünk tényleg ilyet épített a SalesAutopilottal.
A cikkből kezdők és haladók is egyaránt profitálnak, mindjárt mondom is hogyan…
Ha még nincs nagy SalesAutopilot tapasztalatod, ezért olvasd el a cikket...
Bár ezek az új funkciók inkább a haladó kategóriába esnek, akkor is sokat profitálsz a blogbejegyzésből, ha még nem használtál műveleteket. Ugyanis több olyan használati esetet is mutatok, amit komoly építői tapasztalat nélkül is kipróbálhatsz, például az érdeklődőszerző folyamatok, vagy a leadek minősítése.
Plusz lesz szó a Vizuális Automatizmus építőről, és 6 olyan rendszerről, amit könnyedén felépíthetsz vele. A folyamatokhoz pedig videós útmutatót is adok.
Ha már magabiztosan építesz, ezt nyered a cikkel...
A cikkben 4 olyan új funkciót mutatok, amivel még tovább hangolhatod a rendszereidet. Ráadásul minden funkcióhoz hoztam gyakorlati példákat és üzleti eseteket, hogy lásd, mire is használhatod a bizniszedben.
Ha komplex rendszereid vannak, — például tagsági rendszerek vagy CRM háttérfolyamatok — akkor több haladó technikát is elleshetsz.
Vágjunk is bele az újdonságokba…
(1) Használd ki még gyorsabban a többlépéses űrlapok erejét
A többlépéses űrlap egy speciális űrlap sorozat, ahol egy űrlaphoz (ezt nevezzük kiinduló űrlapnak) további űrlapok kapcsolódnak.
A több lépéses űrlap remek megoldás, ha:
- több lépéses kérdőívet szeretnél összeállítani, hogy ne riaszd el a feliratkozóidat egy hosszú űrlappal,
- egy több lépésből álló kvízzel akarsz érdeklődőket szerezni,
- begyűjtenéd a "majdnem vevőid" elérhetőségét, hogy értékesíthess nekik, miközben azt is kideríted, hogy mi után érdeklődött az illető vagy éppen mi állította meg*,
- vevőelégedettséged akarsz mérni, hogy aztán szétválaszd az elégedett és elégedetlen vevőket és különböző módon kommunikálhass velük,
- és ez csak néhány példa, biztos vagyok benne, hogy te még legalább ennyi felhasználási területet fogsz találni a saját cégedben!
#start-blue#
*A majdnem vevőidet igazán profin érheted el egy elágazásos exit popuppal, amit ebben a (korábbi kezelőfelületen készült) esettanulmányban lépésről-lépésre bemutatok.
#end-blue#
A többlépéses űrlapokat a megrendelési folyamatodban is használhatod! Megrendelési lista esetén a megrendelő űrlap után megjelenő a több lépéses űrlapokat Upsell űrlapok néven találod meg. Ezzel a funkcióval:
- kínálhatsz upsell vagy downsell ajánlatot, vagy
- több lépésre bonthatod a megrendelési folyamatodat (függetlenül attól, hogy tartalmaznak-e a következő lépések Upsell ajánlatot).
Nézzünk két konkrét példát, ahol többlépéses űrlapokra és műveletekre lesz szükséged:
A) Érdeklődőket szeretnél szerezni, miközben szórakoztatsz és értékes vevőadatot gyűjtesz
Az elmúlt hetekben sokat beszéltem a kvíz funnelről, és hogy milyen kiválóan működik az érdeklődőszerzésben. A megvalósításban többek között a többlépéses űrlapok és műveletek segítenek majd.
A kvíz lépéseit a többlépéses űrlappal hozhatod létre, majd az űrlap műveletek segítségével a kvíz kérdések válaszaihoz pontszámot rendelhetsz, és szintén műveletek segítségével a kiválasztott válaszok alapján részpontszámokat és összpontszámokat számolhatsz. A pontszámok alapján a kitöltőket kategóriákba, sávokba vagy csoportokba sorolhatod.
Ezután valóban személyre szabott eredményeket adhatsz a kitöltőknek, miközben kiválogatod a legjobb érdeklődőket. De erről részletesebben a következő pontban…
B) Le szeretnéd automatán válogatni a legjobb leadeket
Ha az érdeklődőszerző folyamatodban műveletekkel pontszámokat rendelsz az űrlaplépéseken az egyes űrlap mezőknél megadott válaszokhoz, majd ezt szintén művelettel összesíted, akkor automatán minősíteni tudod a beérkező leadeket. Ha egy érdeklődő elér egy bizonyos pontszámot, tudni fogod, hogy rá érdemes kiemelt figyelmet fordítani, például felhívni. A szolgáltató bizniszekben ez kifejezetten hasznos folyamat.
Mostantól pedig az űrlaplépéshez tartozó műveleteket is egy kattintással másolhatod. Ez akkor lesz hasznos, amikor olyan többlépéses űrlapot vagy űrlaplépést szeretnél újra felhasználni, amihez több azonos vagy hasonló művelet is tartozik.
Például, tegyük fel, hogy az aktív érdeklődőket minősítő folyamatodat fejlesztenéd. Mivel ez egy élő rendszer, a legjobb, ha a műveletekkel együtt lemásolod az űrlap lépést, amit módosítanál, majd amikor végeztél a változtatásokkal, kicseréled a régi lépést az újra.
Így egyrészt időt spórolsz, másrészt csökken az esély, hogy lemarad vagy hibásan kerül az új lépésre egy művelet.
(2) Zökkenőmentes háttérfolyamatok leiratkozás után is
Azokban a rendszerekben, ahol nem csak hírlevelet küldesz, hanem műveletek segítségével háttér adminisztrációt is folytatsz, ez az új funkció életmentő lesz. A funkcióval minden listák közötti háttérfolyamat zökkenőmentes marad, mivel a műveletek akkor is lefutnak egy feliratkozóra, ha közben ő a listáról leiratkozott.
Néhány gyakorlati eset, ahol ez a funkció biztosan jól jön:
1) A tagsági rendszereknél mostantól akkor is gond nélkül működnek az egyedileg beállított, a rendszer működéséhez szükséges műveleteid, ha egy email cím valamiért leiratkozott a megrendelési vagy a tagokat gyűjtő hírlevél típusú listádról. Például, ezeknél a műveleteknél lesz ez hasznos:
- az előfizetés végét beállító adatmódosító műveletnél,
- az előfizetés lemondáskor a lemondás dátumát minden előfordulásnál elmentő műveletnél,
- a tagokat gyűjtő hírlevél típusú listád adatait aktuálisan tartó műveleteknék, hogy pontos előfizetői statisztikáid legyenek.
2) A CRM-ként használt listádhoz kapcsolódó műveletek is rendben lefutnak, így biztosan aktuálisak lesznek az ügyféladataid. Például, ha:
- ügyfeleket kezelsz vagy adminisztrálsz egy CRM-ként használt listában, akkor a megrendelési listáról vagy ügyféladat listáról át tudsz vinni fontos ügyféladatokat (például utolsó kezelés dátuma),
- hűségprogramot kezelsz és a megrendelési listáról fontos adatokra (pl. utolsó vásárlás dátuma, vagy vásárlások száma) van szükséged a CRM listán, hogy a hűségkártyát megfelelően tudd üzemeltetni.
3) Webshopod van? Így most már pontosan számon tudod tartani egy megrendelési és a vásárlókat tartalmazó hírlevél típusú listával, hogy egy vevő hányadik vásárlásnál tart, még akkor is, ha a vevő közben leiratkozott bármelyik listáról. Ehhez minden új megrendeléskor egy művelettel adj hozzá egyet a vásárlókat tartalmazó hírlevél típusú listán a vásárlások számát nyilvántartó mező értékéhez.
(3) Növeld az online eseményeid résztvevőinek számát közeli emlékeztetőkkel
Az egyik legpraktikusabb funkciónk a Vizuális Automatizmus építő, amit nagyon sok ügyfelünk kedvel. Nem véletlenül!
A Vizuális Automatizmus építő többszörösen megkönnyíti a vállalkozásod életét:
- Magabiztosabban építheted fel az első online rendszereidet: Tökéletes, ha most ismerkedsz az automatizálással és az online rendszerek építésével. Gyorsan és átlátható módon tudod összerakni az első folyamataidat, a vizuális építő pedig szinte vezeti a kezed építés közben.
- Gyorsabban reagálhatsz a piaci helyzetekre: Sokkal gyorsabban építhetsz fel egyszerű és közepesen összetett folyamatokat, így sokkal gyorsabban reagálhatsz a piaci lehetőségekre vagy változásokra.
- Felgyorsíthatod a céged növekedését: Ha nem csak egy ember vagy egy külsős szakértő tud építeni a cégedben, hanem a kevésbé technikai kollegák is, akkor összességében sokkal gyorsabb tempóban tudod fejleszteni az online rendszereidet, ami a teljes cégnövekedésre is hatással lesz.
Mit építhetsz a gyakorlatban a Vizuális Automatizmus építővel? Csak néhány példa:
- Feliratkozó rendszert üdvözlő emailekkel
- Értékesítő email és SMS sorozatot
- Kérdőívet és visszajelzés kérő rendszert
- Megrendelési rendszereket
- Örökzöld funnel ajánlatával kapcsolatos tájékoztató és sürgető emaileket
Ha a saját szemeddel szeretnéd megnézni, hogyan tudod ezeket felépíteni a Vizuális építővel, akkor néz meg az ebben segítő korábbi Success Day online eseményünk 1. részét, ahol lépésről lépésre megmutatjuk az összes folyamat felépítését.
Most pedig jöjjön az újdonság…
A webinárok, workshopok és konzultációk előtt jó, ha az esemény előtt nem sokkal még küldesz egy emlékeztetőt. Az új fejlesztésnek köszönhetően most már a kezdés előtt 30, 40 és 50 perccel is küldhetsz emlékeztető emaileket, hogy felcsigázd és ösztönözd a jelentkezőket a részvételre.
#start-blue#
Marketing tipp: Az egyik leghatékonyabb emlékeztető folyamat, ha a kezdés előtt 30 perccel majd a kezdés időpontjában küldesz egy rövid, de kíváncsiságot keltő emlékeztetőt.
#end-blue#
(4) Lásd át pillanatok alatt az aktív és inaktív lista szintű műveleteidet
A lista szintű műveletek egy középhaladó funkció, amivel időzítéskor, feliratkozáskor, leiratkozáskor, feliratkozó törlésekor vagy levél visszapattanáskor végrehajtandó műveleteket hozhatsz létre. CRM listáknál pedig feladat lezáráskori műveletet is tudsz létrehozni.
A lista szintű műveletek ún. lista szintű műveletcsoportokban találhatóak, mert a műveletcsoport határozza meg a csoportban lévő műveletek lefutási idejét.
Eddig a lista szintű művelet csoportokat listázó képernyőn nem volt látható, hogy egy adott műveletcsoport éles-e vagy szüneteltetve van, ennek megnézéséhez be kellett menni az adott műveletcsoport szerkesztésébe. Az új lista szintű művelet switch funkcióval, már a szerkesztésbe való belépés nélkül, egyetlen kattintással aktiválhatod vagy inaktiválhatod a művelet csoportot; ami pedig talán még fontosabb, a szerkesztésbe való belépés nélkül egyértelmű lehet számodra, hogy melyik műveletcsoport fut, és melyik van szüneteltetve.
Hogyan segít neked a lista szintű művelet switch funkció?
- Csökkenti a hibázási lehetőséget: Előfordul, hogy építés közben kikapcsolsz egy művelet csoportot? A switch-nek köszönhetően pontosan látod, hogy melyik lista szintű műveletcsoport aktív vagy inaktív, így már biztosan nem marad véletlenül kikapcsolva egy műveletcsoport sem.
- Meggyorsítja a munkád: Ha nagyobb, komplexebb rendszereken (például tagsági rendszereken) dolgozol, akkor egy plusz kattintás komoly időt spórolhat neked a rendszered építése vagy módosítása során.
- Gyorsabban átlátod az aktív művelet csoportjaidat: Ez segíthet, amikor hibát keresel, vagy bemutatod a rendszered működését egy új kollegának.
Mikor nagyon hasznos a lista szintű művelet?
Például, ha a közönséged több űrlapon is feliratkozhat vagy vásárolhat.
Tegyük fel, hogy szeretnéd, hogy a hírlevél listádra vagy egy megrendelési listádra több űrlapon keresztül is bekerülhessenek az emberek, és a feliratkozáskor több művelet is lefusson. Ha nem szeretnéd minden egyes űrlapra létrehozni ezeket a műveleteket, akkor ezt egy lista szintű feliratkozáskori műveletcsoporttal egyszerűbben meg tudod oldani.
Így csökkentsd a rendszered terhelését!
A naponta ismétlődő lista szintű művelet erőforrás igényes, így érdemes csak akkor használni, ha más művelet típussal nem tudod kiváltani. Ehhez hoztam is két tippet:
Tipp #1: Az utolsó vásárlás időpontját lista szintű művelet helyett űrlap művelettel is átveheted, így a rendszered pontosabban fog futni, kevesebb csúszással.
Tipp #2: Gondold végig, hogy az adott lista szintű műveletnek kire kell lefutnia, és szűrd ki azokat a felhasználókat vagy szegmenseket, akikre felesleges lefutniuk. Például, egy tagsági rendszernél lehet, hogy elég, ha csak a havi előfizetőkre fut le egy művelet. Ezzel is csökkented a rendszered terhelését.
Ezzel a cikk végére értünk.
Azt hiszem sok izgalmas újdonságról volt szó és több olyan valódi használati esetről, amit a legtöbb bizniszben érdemes egyszer felépíteni.
Hamarosan jövünk egy újabb hasonló tartalommal, ahol a főszerepben a személyre szabott kommunikáció és az ehhez kapcsolódó funkciók lesznek. Érdemes figyelni, szuper hasznos lesz!