Vissza az útmutató listához

Mi pontosan az ecommerce automatizálás és melyek az előnyei?

Az ecommerce automatizálás hatalmas versenyelőnyt jelenthet

Nem kérdéses, hogy az e-kereskedelem fontossága folyamatosan növekszik. Ahhoz, hogy a KKV-k is tudják tartani a versenyt a tőkeerős multi cégekkel, fontos kiaknázni az ultramodern technológiai megoldásokat. Ebben segíthet az ecommerce automatizálás, amely a munkaórák növelése nélkül képes skálázhatóvá tenni egy webáruház marketingjét. Cikkünkből megtudhatod, hogyan tehermentesítheted a webáruházad üzemeltetésén dolgozókat innovatív szoftverek segítségével!

Az ecommerce szerepe napjainkban

Mielőtt belevágnánk az ecommerce automatizálás bemutatásába, fontos, hogy röviden bemutassuk, milyen hatalmas növekedésen ment keresztül a hazai e-kereskedelmi piac az Ekerstat adatain keresztül:

  • 2022-ben 1323 milliárd Ft volt a magyar webshopok árbevétele, amely közel 10%-os növekedés volt az előző évhez képest.
  • A hazai piacon 38240 webáruház szolgálta ki a vevőket, amely 2,25%-os emelkedést jelent az előző évhez képest.
  • Hogy mennyi a digitális csatorna részesedése az össz értékesítési volumen tükrében? 2022-ben 9,6% volt, tehát minden 10 termékből 1-et webáruházon keresztül vásároltak meg. Szakértői előrejelzések szerint tovább fog növekedni ez az arány az elkövetkező években.
  • Az online vásárlók száma Magyarországon folyamatos növekedést mutat: míg 2015-ben csak 2,5 millió volt, addig 2022-ben már 3,9 millió személy vásárolt rendszeresen online.
  • Egy átlagos magyar online vásárló évi 21 rendelést ad le, böngészni inkább mobiltelefonról szeret, rendelni azonban számítógépről. Az átlagos kosárérték pedig 29677 Ft volt.

Kijelenthető tehát, hogy a nemzetközi trendekhez hasonlóan, a magyar e-kereskedelmi piac is virágzik és folyamatos növekedést mutat. Így a legtöbb vállalkozás számára kritikusan fontos, hogy a hagyományos fizikai boltok mellett digitálisan is jelen legyenek. Az online értékesítés azonban számos kihívással járhat. Szerencsére az ecommerce automatizálás a terhek egy részét leveheti a válladról.

Mit jelent az ecommerce automatizálás?

Az ecommerce automatizálás lényege az e-kereskedelmi folyamatok emberi beavatkozás nélküli végrehajtása a hatékonyság növelése érdekében. Következzenek az e-kereskedelem automatizálás legfontosabb előnyei.

  • Időmegtakarítás: A ismétlődő, monoton feladatokra fordított idő megtakarítható a megfelelő automatizmusok beállításával. Az így felszabadult idő pedig értékesebb és magasabb megtérülésű feladatokra fordítható.
  • Skálázhatóság: A KKV-k gyakran számolnak be arról, hogy a növekedés egy pontján falba ütköznek, mivel nehéz az adminisztrációs, logisztikai és ügyfélmenedzsment terheit kezelni a webshopnak. Az ecommerce automatizálás ebben is segítségedre lehet, hiszen a kezdeti beállításokat követően a feladatok java részét képes humán beavatkozás nélkül teljesíteni. 
  • Gyorsaság: Míg a hatalmas költségvetéssel dolgozó webáruházak megengedhetik a 0-24 órában elérhető ügyfélszolgálatot, a legtöbb KKV számára ez nem lehetséges. Szerencsére az ecommerce automatizálás akkor is dolgozik, amikor te alszol éppen. Tedd még hatékonyabbá webáruházad és szállj versenybe az óriásokkal is akár! 
  • Költségredukció: Miért toboroznál új webshop asszisztenst, ha töredék költségen automatizálhatod a feladatokat? Csökkentsd a költségeket okos technológiai megoldásokkal és növeld a profitot!

Hogy működik a webshop automatizálás a SalesAutopilot esetén?

A SalesAutopilot két eltérő módon támogathatja vállalkozásod az online értékesítésben:

  • Webshop motor integráció: A legnépszerűbb webshop motorok, mint például a Shoprenter, WooCommerce és Unas natív módon, míg a VirtueMart, Magento és Opencart API segítségével integrálhatóak rendszerünkbe. Így a SalesAutopilot hozzáfér bizonyos vásárlói adatokhoz, amelyek alapján további marketing, ügyfélszerzési és egyéb automatizmusokat hajthat végre.
  • Önálló eladási folyamat: Amennyiben kis méretű termékportfólióval rendelkezel, a SalesAutopilot segítségével saját online értékesítési felületet hozhatsz létre. Rendszerünk képes megrendeléseket kezelni, menedzselni az online bankkártyás fizetést és ellátni az egyéb felmerülő e-kereskedelmi funkciókat (mint például számlázás, kupon kezelés).

Válaszd akármelyik megoldást, a SalesAutopilot segítségével egyebek mellett az alábbi funkciókhoz kaphatsz hozzáférést:

  • Összekapcsolható webáruházad a Webshippy csomagküldő szolgáltatással. Így a megrendelések adatai automatikusan és azonnal elküldésre kerülnek a fulfillment partner számára, a vevőnek pedig automatikusan elküldésre kerülnek a szállítási információk.
  • Visszatérő munkát jelent a vevők emlékeztetése a fizetésre? A SalesAutopilot segítségével automatikus emlékeztetőt küldhetsz, azoknak a vevőknek, akik nem fizettek.
  • A SalesAutopilot lehetővé teszi, hogy automatikusan elkészüljön az átutalásos számla. Rendszerünkbe integrálhatóak a legnépszerűbb hazai számlázó programok: Számlázz.hu, Billingo, Számlázz.könnyen, Cashman és Innvoice. Sőt, a kifizetés alapján hozzáférést adhat bizonyos digitális termékekhez, így az egész tranzakció végbemehet közbeavatkozás nélkül.
  • Séma marketing helyett egyénre szabott megoldásokat keresel? Hozz létre pár kattintással vásárlási történetre szabott email marketing kampányokat. Így személyre szabott, automatikus üzeneteket küldhetsz a vevők részére korábbi megrendeléseik alapján.
  • Nem lehet eléggé hangsúlyozni: az ügyfél elégedettség fokozása az egyik legfontosabb marketing taktika. De honnan is tudhatnánk, hogy mennyire elégedett termékünkkel vagy szolgáltatásunkkal a megrendelő, ha nem mérjük? Ebben is segíthet a SalesAutopilot, amellyel könnyedén létrehozhatunk automatikus fogyasztói elégedettséget mérő kérdőívet.
  • Növeld árbevételed automatikus újravásárlás ösztönző kampányokkal, melyeket SMS-ben, emailben vagy akár postai úton is elküldhetsz. 
Az e kereskedelem során nagy hasznát vehetjük az automatizálásnak.

Gyakori kérdések és válaszok

Mi az ecommerce jelentése?

Az ecommerce jelentése magyarul e-kereskedelem, vagyis webáruházon keresztül történő értékesítés. A digitális csatornákon keresztül a termékeket és szolgáltatásokat egyszerűen és költséghatékonyan eljuttathatod az ügyfelekhez. Ráadásul nem feltétlen kell saját országunkra szorítkozni, hiszen az internet segítségével akár nemzetközi kereskedelmet is folytathatunk.

Mi az ecommerce marketing?

Ecommerce marketing alatt olyan tevékenységeket értünk, amelyek segíthetnek a webáruházunk kínálatát a kereslettel összekötni. Általában, de nem kizárólag digitális marketing csatornákat használnak ehhez, ilyen lehet a fizetett hirdetés, email marketing, keresőoptimalizálás (SEO) és közösségi média marketing.

Az e-kereskedelem Magyarországon is hatékony értékesítési csatorna?

Igen, az e-kereskedelem Magyarországon is eredményes értékesítési csatorna lehet kis és nagyvállalkozások számára egyaránt. Akár B2C (angolul business-to-consumer, fogyasztó felé történő értékesítés), akár B2B (angolul business-to-business, vállalkozás felé történő értékesítés) a cél, az e-kereskedelem remek döntés lehet.

Melyek az e-kereskedelem előnyei, hátrányai?

Az e-kereskedelem előnyei szerteágazóak, ilyenek lehetnek a következők:

  • 0-24 órás elérhetőség,
  • adat alapú működés,
  • gyakran kisebb induló tőkeigény,
  • költséghatékonyság és
  • nemzetközi elérés.

Azonban nem szabad megfeledkezni a lehetséges hátrányokról sem:

  • biztonsági aggályok,
  • logisztikai kihívások (visszaküldés, szállítási és kézbesítési problémák),
  • piac telítettsége bizonyos szektorokban,
  • személyes kapcsolat hiánya a vevőkkel és
  • technológiai nehézségek.

SalesAutopilot: így lehet önvezető a webshopod

Olyan cégautomatizálási szoftvert keresel, amely egy csomagban segít hatékonyabbá és eredményesebbé tenni vállalkozásod? Akkor próbáld ki ingyen a SalesAutopilot szoftvert, amely pontosan azt nyújtja, amit keresel:

  • email marketing automatizálás,
  • marketing automatizálás,
  • ügyfélélmény automatizálás,
  • háttérfolyamat automatizálás.

Tedd hatékonyabbá webshopod és automatizáld a monoton unalmas feladatokat!

Próbáld ki ingyen!
Szerző
Csepregi Balázs
SalesAutopilot – társtulajdonos, ügyvezető.
A SalesAutopilot társtulajdonosa, ügyvezetője, valamint marketing- és értékesítési vezetője. 20+ éves marketing, projekt menedzsment és marketing rendszerépítési tapasztalatával, valamint a stratégiai megközelítésével hatékonyan segít a cég ügyfeleinek megtalálni a kreatív marketing és a megvalósíthatóság azon határterületét, ami a gyors fejlődéshez szükséges.